Další vzdělávání pedagogických pracovníků ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Husitská teologická fakulta nyní nabízí také dva vzdělávací programy akreditované v rámci vzdělávání pedagogických pracovníků. Bližší informace na emailu: marek.vinklat(zavinac)htf.cuni.cz [ MAIL "marek.vinklat(zavina Cílová skupina: Pedagogičtí pracovníci základních a středních škol, především učitelé před zeměpis, základy společenských věd, osobnostně-sociální výchova, občanská výchova, rodinná dalších předmětů souvisejících s multikulturní výchovou, výchovní poradci a metodikové pre škol. ****************************************************************************************** * 1. Náboženství a česká společnost ****************************************************************************************** Cílem tohoto programu je předávat vyučujícím předmětů souvisejících s tématy multikulturní rozvíjející informace potřebné pro kvalitní výuku jejich předmětů, uvést je do nábožensko- souvislostí multikulturní společnosti, usnadnit jim práci s příslušníky kulturních a nábož v českých školách. Důraz bude kladen především na využitelnost získaných poznatků v každod pedagoga. Hodinová dotace: 24 vyučovacích hodin. Cena: 5 000 Kč. *========================================================================================= * Role náboženství v českých dějinách - doc. ThDr. Kamila Veverková, Th.D. *========================================================================================= • 1. Křesťanství a židovství na našem území od 9. století do doby předhusitské • 2. Fenomén české reformace. Protireformace – tolerance (19. stol.) • 3. První polovina 20. stol., válečné období, shoa • 4. Náboženství v době komunismu a po jeho pádu *========================================================================================= * Židé a česká společnost - historie a současnost - Mgr. David Biernot, Th.D. *========================================================================================= • 1. Židé ve středověku – s ohledem na kontext Čech, Moravy a Slezska: Statuta Judeorum Př II., Husitství, Jakoubek ze Stříbra a otázka židovské integrace aj. • 2. „Zlatý věk“ pražské židovské obce v druhé polovině 16. století: Rabi Jehuda Loew: jeh golémovská legenda. • 3. Osvícenství a emancipace Židů: Josefínské reformy • 4. Židé v době národního obrození: „Česko-židovské hnutí“. Tomáš Garrique Masaryk a Židé • 5. Franz Kafka: Mezi Němci a Čechy. • 6. Meziválečné období a Protektorát Čechy a Morava. • 7. Poválečný vývoj až do současnosti. *========================================================================================= * Náboženství a současná česká společnost a otázka českého ateismu - doc. PhDr. Zdeněk Voj *========================================================================================= • 1. Náboženství v postmoderní společnosti • 2. Vztah české společnosti k náboženství • 3. Český ateismus • 4. Církve a náboženská společenství v české společnosti • 5. Otázka tzv. sekt a jejich působení u nás ****************************************************************************************** * 2. Rozvíjení pedagogických dovedností ****************************************************************************************** Cílem tohoto programu je poskytnout pedagogům podněty pro nový a tvořivý přístup k jejich informace z oboru pedagogiky pro zkvalitnění výuky v českých školách. Důraz bude kladen na účastníků programu – nácvik a zlepšování řečnických a didaktických kompetencí, které jsou jejich každodenní práci a seznámit je s aktuálními trendy ve vzdělávání u nás i v zahranič především aplikovatelnost získaných dovedností a poznatků v praxi. Hodinová dotace: 24 vyučovacích hodin. Cena: 5 000 Kč. *========================================================================================= * Rétorika - MgA. Alena Špačková *========================================================================================= • 1) Image mluvčího • 2) Psychofyzické naladění • 3) Příprava projevu krok za krokem • 4) Aplikace komunikačních zákonů v mluvní praxi • 5) Zdvořilostní princip a tzv. „power-talk“ • 6) Práce s rekvizitou • 7) Verbální a neverbální dialog s posluchačem • 8) Artikulace a ortoepie • 9) Modulace hlasu • 10) Improvizace v mluveném projevu *========================================================================================= * Didaktika religiózních tradic - Mgr. Pavel Kolář, Th.D., M.T.S. *========================================================================================= • 1. Noemova archa • 2. Syn Abrahámův a Marnotratný • 3. Náboženský Bedekr • 4. Bolest *========================================================================================= * Školské systémy vybraných vyspělých zemí z hlediska světových trendů - doc. PhDr. Mirosl *========================================================================================= • 1. Analýza vzdělávacích systémů vybraných vyspělých zemí vyspělých zemí (SRN, Rakousko, Francie, Švédsko, USA); • 2. Světové trendy v oblasti školství; • 3. Analýza českého vzdělávacího systému z hlediska světových trendů; • 4. Učitelské vzdělávání u nás a ve světě