Publikace pedagogů ****************************************************************************************** * prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc. ****************************************************************************************** ŽATKOVÁ (KRAHULCOVÁ), Beáta. Beszédfejlodési tényezok elemzése a szájpad - es ajakhasadéko Gyogypedagógiai szemle 1982, č.4, Budapest,  s. 5-16. ŽATKOVÁ (KRAHULCOVÁ), Beáta. Ověřování možností využití mikropočítačů ve vyučování mateřsk základních škol pro sluchově postiženou mládež. Sborník. Počítačové systémy ve vyučování n středních školách. Matematicko fyzikální fakulta UK. Bratislava, 1986, s. 25. KRAHULCOVÁ, Beáta. Některé aktuální problémy zavádění výpočetní techniky a videotechniky d procesu sluchově postižených. Praha: Speciální pedagogika 1988.  č. 1,  s. 18-22. KRAHULCOVÁ, Beáta. Otázky integrace v péči o sluchově postižené osoby. Grant MŠMT ČR. Účel MŠMT ČR. Systém opatření pro realizaci integrované výchovy a vzdělávání handicapovaných dě Pedagogická fakulta UK Praha: 1994. s. 20-40. KRAHULCOVÁ, Beáta. Význam symposia sdružení uživatelů kochleárních implantátů pro speciáln teorii a praxi. Speciální pedagogika, roč.7, 1997, č. 2, s. 53-55, ISSN 0862-1632. KRAHULCOVÁ, Beáta. Komplementární logopedie třetího milenia. Mezinárodní konference a Valn „Komplexní péče o děti a mládež se spec.ped.potřebami. Banská Bystrice 5.-7. května 2000. Ročenka časopisu o komplexní rehabilitaci. s 120 – 126. SŠLV v SR. Bratislava: 2000. ISBN KRAHULCOVÁ, Beáta a kol. Postižený člověk v procesu senescence. Praha: Univerzita Karlova Pedagogická fakulta, 2002. s. 96. ISBN 80-7290-094-3. KRAHULCOVÁ, Beáta. Některé kruciální otázky poradenství a rané péče pro sluchově postižené konference k problematice osob se specifickými potřebami. Pedagogická fakulta Univerzity P Olomouci. Garant: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, katedra speciální p Sborník: II. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. Olomouc ISBN 80-244-0389-7. KRAHULCOVÁ, Beáta. Sonderpädagogische Erziehung und Therapie bei den Kommunikationsstörung Verständnis im Gobalprozess des multilingualen und multikulturellen Europas. S. 22.SONDERP INTERDISZIPLINÄR SONDERPÄDAGOGIK UND WELFARESTATE SONDERPÄDAGOGIK IM VEREINTEN EUROPA. 39. der Dozentinnen und Dozenten der Sonderpädagogik in deutschsprachigen Ländern. 3. bis 5. O Brünn Tschechische Republik. KRAHULCOVÁ, Beáta. Problematika verbální plynulosti u bilingvních seniorů s demencí. In Sb gerontologické dny.Praha: 2007, ISBN 80-86541-18-5. KRAHULCOVÁ, Beáta. Výuka studentů se speciálními potřebami. s. 57-67 In: Slavík Millan a k Kapitoly z vysokoškolské pedagogiky. ČZU v Praze – Institut vzdělávání a poradenství: 2008 978-80-213-1858-8. KRAHULCOVÁ, Beáta. Poradenská podpora vysokoškolského studenta se sluchovým postižením. s. Vysokoškolské poradenství versus vysokoškolská pedagogika. Sborník z 1. konference s mezin 29.-30.6.2009. ČZU v Praze. s. 290. ISBN 978-80-2013-2007-9. KRAHULCOVÁ Beáta. Nové paradigma vysokoškolské pedagogiky. s. 8-11. In: Vysokoškolské pora vysokoškolská pedagogika. Sborník z 1. konference s mezinárodní účastí. 29.-30 .6. 2009. Č 290. ISBN 978-80-2013-2007-9. KRAHULCOVÁ, Beáta. Prevence a alternativní socializace v sociální práci. In DOLISTA, Josef pomáhajících profesí v oblasti zdravotnictví a sociální péče. Bratislava – Praha: Evropské centrum Praze, 2010, s. 241-244. ISBN 978-80-87386-10-1. KRAHULCOVÁ, Beáta. Philosophical,  Ethical and Psycho-social Aspects of Hearing Impairment KOSMALOWA, J., KRAHULCOVA, B., LEHNHARDT, M., PERALTA, F. Study Guide for Educational Staf Hearing Impaired Children. Heidelberg: 2010, s. 541-573. KRAHULCOVÁ, Beáta. Interdisciplinarity Approaches, Co-Operation and Counselling. Impairmen KOSMALOWA, J., KRAHULCOVA, B., LEHNHARDT, M., PERALTA, F. Study Guide for Educational Staf Hearing Impaired Children. Heidelberg: 2010, s. 437-487. KRAHULCOVÁ, Beáta. Výuka studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. In SLAVÍK, Milan Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada, 2012, s. 121-142. ISBN 978-80-247-4054-6.  KRAHULCOVÁ, Beáta. Dyslalie – Patlavost. Praha: BEAKRA, 2013. 296 s. ISBN 978-80-903863-1- KRAHULCOVÁ, Beáta. Komunikační systémy sluchově postižených. Praha: BEAKRA, 2014. 376 s. I 978-80-903863-2-7. KRAHULCOVÁ, Beáta. Synchronous Communication between Higheer Education Institutions and Em Field of Social Work. Proceedings 3rd Global Academic Meeting, GAM 2015 New York, ISBN 978 na s. 418, dostupné na:http://eujournal.org/files/journals/1/books/GAM.NY.2015.pdf KRAHULCOVÁ Beáta. Z činnosti Poradenského střediska IVP ČZU. s. 23. In Univerzita. Zpravod 4/2015. www.czu.cz č.E 14963. ****************************************************************************************** * Mgr. Tereza Cimrmannová, Ph.D. ****************************************************************************************** CIMRMANNOVÁ, Tereza. Pomáhající profese a problematika krize. In Kontexty sociální a chari práce. Sborník katedry psychosociálních věd a etiky. Krahulcová, B. (ed.). Praha: 2008, s. 978-80-87127-07-0. CIMRMANNOVÁ, Tereza, HOSKOVCOVÁ, Simona. Crisis as a Challenge–Effective Communication in Living Situation. In Pre-Conference Proceedings of the Special Focus Symposium on 8th ICES Communication and Economic Sciences in the Knowledge Society. Šimović, V., Bakić-Tomić, L. (eds). Zagreb: 2009, s. 132–136. ISBN 978-953-7210-22-9. CIMRMANNOVÁ, Tereza. Pedagog jako odborník prvního kontaktu v situaci krize žáka. Studia P roč. 14, č. 2. s. 41–50. ISSN 1803-7437. CIMRMANNOVÁ, Tereza. Informed Consent as a Means of Effective Communication between a Dokt Threatened by Domestic Violence. In ŠIMOVIĆ, V., BAKIĆ-TOMIĆ, L., HUBINKOVÁ, Z. First Part Conference Proceedings of the Speciál Focus Symposium on 10th ICESKS: Information, Communi Economic Science in the Knowledge Society. Zagreb: 2010, s. 17-21. ISBN 978-953-7210-31-1. CIMRMANNOVÁ, Tereza, HUBINKOVÁ, Zuzana. Principles and Specific Features of Communication with Learning Disability. In ŠIMOVIĆ, V., BAKIĆ-TOMIĆ, L., HUBINKOVÁ, Z. First Part of the Proceedings of the Speciál Focus Symposium on 11th ICESKS: Information, Communication, and in the Knowledge Society. Zagreb: 2011, s. 43-47. ISBN 978-953-7210-31-1. CIMRMANNOVÁ, Tereza. a kol. Krize a význam pomáhajících prvního kontaktu. Praha: Karolinum ISBN 978-80-246-2205-7. CIMRMANNOVÁ, Tereza., MACHOVÁ, Vendula. Možnosti sociální práce v kontextu práva na sexual mentálním postižením. In TRUHLÁŘOVÁ, Z., LEVICKÁ, J., SMUTEK, M. Sociální práce v kontextu Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014, s. 17-25. ISBN 978-80-7435-533-2. CIMRMANNOVÁ, Tereza. Identita biologicky nevlastních dětí a nové výzvy pro sociální práci. Z., LEVICKÁ, K. Profesionalita, perspektivy a rozvoj sociální práce. Vyd. 1. Hradec Králov 2014, s. 455-462. ISBN 978-80-7435-359-8.  CIMRMANNOVÁ, Tereza., ŠIKÝŘ, Martin. Communicating with the Adopted Child – Telling the Tr V., BAKIĆ-TOMIĆ, L., HUBINKOVÁ, Z. (eds). Conference roceedings of the Special Focus Sympo ICESKS: Information Communication, and Economic Science in the Knowledge Society. Zagreb: ISBN 987-953-7210-84-7. ****************************************************************************************** * PhDr. Miloslav Čedík ****************************************************************************************** ČEDÍK, M.  Středisko pro mládež Klíčov - oddělení KRUH. In:Drogová scéna v hlavním městě P ČR v roce 1996. Praha : Středisko sociální prevence hl. m. Prahy 1997, s.133-135. ČEDÍK, M.  Preventivněvýchovná činnost a studenti psychologie a speciální pedagogiky. In  Pedagogické fakulty UK, č. 18. Praha : Pedagogická fakulta UK, 1998, s. 11 - 12. ČEDÍK, M. KRUH - preventivně výchovné oddělení Střediska pro mládež Klíčov. In:Pedagogika IXVIII, 1998, s. 304 - 309. ISSN 3330-3815. ČEDÍK, M. KRUH - preventivně výchovné oddělení Střediska pro mládež Klíčov. In:Bulletin Ná protidrogové centrály. č. 2 / 1999, roč. V, s. 19 - 22. ISSN 1211-8834 ČEDÍK, M. Doučování v KRUHu. In:Děti a my. 1999, č. II, s. 29. ČEDÍK, M.  Z historie "Střediska pro mládež" v Praze na Klíčově. In:Výchovné poradenství. - 29/1, s. 37 - 37. ČEDÍK, M. , HAINOVÁ, H. Projekt nového pracoviště řešící komplexní výchovu a vzdělávání dě dominantní porucha chování. In:Výchovné poradenství, č. 30, 2002,  s. 34 - 53, ČEDÍK, M. Poznámky k primární prevenci drogových závislostí a sociálně patologických jevů. poradenství., č. 32 – 33/1, 2002, s. 54 – 55. ČEDÍK, M. , HAINOVÁ, H. Projekt nového pracoviště řešící komplexní výchovu a vzdělávání u dominantní porucha chování. In:Sborník I. Konference k problematice integrace dětí a žáků vzdělávacími potřebami do mateřských , základních a středních škol a školských zařízení. O Univerzita Palackého v Olomouci.  2003, s. 71 – 100. ČEDÍK, M.  Videobegleitetes Projekt „Beteiligung der Eltern an der Erziehung der Schüler m Benehmensstőrungen im Gemeinschaftssystem“. Fachtagung 12. – 13.10. 2006.  Dortmund : Euro der AWO,  2008, s. 56 - 60. ČEDÍK, M., ŠTROSSOVÁ, H. Participace rodičů na intervenci žáků s poruchami emocí a chování systému. In: Sborník z konference s mezinárodní účastí – Vzdělávání žáků s narušenou komun schopností. Paido, Brno 2008, s 102. ISBN 978-80-7315-167-6. ČEDÍK, M., ŠTROSSOVÁ, H. Participace rodičů na intervenci žáků s poruchami emocí a chování systému. In:Prevence., č. 10, Roč. 5, 2008, s. 16 - 17. ISSN 1214-8717. ČEDÍK, M., MORAVČÍKOVÁ, V. Školní poradenské centrum a jeho koncepce. In:Sborník z konfere účastí – I. PORADENSKÉ  DNI  V SLOVENSKEJ  REPUBLIKE  S MEDZINÁRODNOU  ÚČASŤOU, „Multidime a interdisciplinárny charakter systému výchovného poradenství a prevencie“. Centrum pedago psychologického poradenství Liptovský Mikuláš, Prešovská univerzita v Prešove – Pedagogick 20. – 22.10.2008, s. 77 – 90. ISBN 978-80-555-0144-4. ČEDÍK, M., ŠTROSSOVÁ, H. Participace rodičů na intervenci žáků s poruchami emocí a chování systému. In:  Prevence., č. 1, Roč. 6, 2009, s. 15 - 18. ISSN 1214-8717. ČEDÍK, M., ŠTROSSOVÁ, H. Participace rodičů na intervenci žáků s poruchami emocí a chování systému, jako komplexní přístup k realizaci primární prevence u těchto dětí. In: Bulletin protidrogové centrály, č. 1 / 2009, roč. XV, s. 21 - 31. ISSN 1211-8834. ČEDÍK, M., ŠTROSSOVÁ, H. Participace rodičů na intervenci žáků s poruchami emocí a chování systému. In:Výchovné poradenství, č. 55, 2009,  s. 43 – 53. ISSN 1214-7230. ČEDÍK, M., ŠTROSSOVÁ, H. Zapojení rodičů do intervenčních procesů u žáků v riziku poruch c In:Sborník z konference s mezinárodní účastí – Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, se speciálními vzdělávacími potřebami. Paido, Brno 2009, s 37. ISBN 978-80-7315-188-1. ČEDÍK, M., ŠTROSSOVÁ, H. Participace rodičů na intervenci žáků v komunitním systému, jako přístup k realizaci primární prevence s akcentem na oblast vztahů a řešení šikany. In:Sbor konference – Šikana jako etický, psychologický a pedagogický problém. Tribun EU, Brno 2009 ISBN 978-80-7399-857-8. ČEDÍK, M., ŠTROSSOVÁ, H. Zapojení rodičů do intervenčních procesů u žáků v riziku poruch c In: Monografie – Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Paido, Brno 2009, s. 343 –  3 978-80-7315-188-1, Masarykova univerzita, Brno 2009, ISBN 978-80-210-5033-4. ČEDÍK, M., ŠTROSSOVÁ, H. Participace rodičů na intervenci žáků v komunitním systému, jako k realizaci primární prevence s akcentem na oblast vztahů a řešení šikany. In Ročenka časo Perspektívy v špeciálnej a liečednej pedagogike, Osveta v Martine 2009, s. 40 -43. ISBN 80 ČEDÍK, M., MORAVČÍKOVÁ, V. Školní poradenské centrum a jeho koncepce. In Ročenka časopisu Perspektívy v špeciálnej a liečednej pedagogike , Osveta v Martine 2009, s. 47 – 53. ISBN ČEDÍK, M., MORAVČÍKOVÁ, V.  Školní poradenské centrum a jeho koncepce. In:Bulletin Národní centrály, č. 3 / 2010, roč. XVI, s. 41 - 50. ISSN 1211-8834. ČEDÍK, M. Supervize a školní poradenské pracoviště. In:Sborník konference – Rozvoj školy a vitale – centrum vzdělávání o. s., Kamenický Šenov 2012, s. 6 – 8. ISBN 978-80-905000-7-5. ČEDÍK, M. Supervize a školní poradenské pracoviště. In:Bulletin Národní protidrogové centr roč. XVIII, s. 23. ISSN 1211-8834 ČEDÍK, M., ZELINKOVÁ, O. Mám dyslexii. Portál, Praha 2013. ISBN 978-80-262-0349-0. ****************************************************************************************** * Mgr. Jan Kaňák ****************************************************************************************** STRETTI, S., KAŇÁK, J. Základní struktura pomáhajícího rozhovoru po telefonu. Odborná příl Linka bezpečí, březen 2011, s. 7-8. KAŇÁK, J. Individuální interpretace pojmu odpovědnost u street-level byrokratů na oddělení ochrany dětí a jejich vliv na rozhodování. Sociální práce | Sociálna práca, 2012, roč. 12, ISSN 1213-6204. KAŇÁK, J. Problematika genderu a sexuality u dětí a dospívajících. In Děti a jejich sexual rodiče a pedagogy. 1. vyd. Brno: C Press, 2014, s. 35-51. ISBN 978-80-264-0290-9. KAŇÁK, J. Sexuální témata na Lince bezpečí. Praha: Sdružení Linka bezpečí, 2012. s. 7-8. O Bulletinu Linka bezpečí. KAŇÁK, J. Už to nevydržím, uteču z domova. Psychologie dnes, 2014, č. 1, s. 52-55. ISSN 12 KAŇÁK, J., STRETTI, S. Faktory ovlivňující komunikaci o sexualitě a její obsah: zkušenosti klientů a klientek NZDM. In Děti a jejich sexualita – rádce pro rodiče a pedagogy. 1. vyd. 2014, s. 105-161. ISBN 978-80-264-0290-9. STRETTI, S., KAŇÁK, J. Jak s dětmi mluvit o sexualitě. In Děti a jejich sexualita – rádce pedagogy. 1. vyd. Brno: C Press, 2014, s. 164-200. ISBN 978-80-264-0290-9. KAŇÁK, J., STRETTI, S. Nástroje posouzení spirituální dimenze klientů v pomáhajících profe theologica et religionistica, 2015, IV, č. 1, s. 42-56. ISSN 1338-7251. KAŇÁK, J. Postavení diskursu spirituality v sociální práci. Sociální práce / sociálna prác ****************************************************************************************** * doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc. ****************************************************************************************** KRPÁLEK, P. Ekonomické aspekty vlivu negativních antropogenních faktorů na zemědělství v C regionu. In: Sborník referátů, ČSVTS České Budějovice, 1990. KRPÁLEK, P. Ekonomická a ekologická hlediska zemědělské výroby v Chomutovské pánevní oblas dizertační práce. Podnikohospodářská fakulta VŠE, Praha, 1991, 154s. KRPÁLEK, P. Metodické pojetí vztahu ekonomiky a ekologie ve výuce ekonomických předmětů. Z práce. Katedra pedagogiky ČZU Praha, 1993, 26s. NĚMEC, J., KLÁNOVÁ, Z., KREJČÍ, L., KRPÁLEK, P. Kritéria a limity pro dosažení ekologicky hospodaření zemědělských podniků v přírodních podmínkách ČSFR. Závěrečná zpráva RVT č. 1.0 Základní směry hospodářské politiky v podmínkách tržní ekonomiky. Výzkumný ústav ekonomiky výživy Praha, 1991, 66 s. + přílohy. NĚMEC, J., DOLEK, J., KRPÁLEK, P., KLÁNOVÁ, Z. et al. E   05 – Racionální systémy hospodař exponovaných oblastech. Koncepce agrární politiky a transformace vlastnických vztahů. Výzk VÚEZVž Praha, 1991, 38 s. + přílohy. FRIEB, M., JANEČEK, M., KLAPKOVÁ, H., KRAJČOVIČ, V., KREJČÍ, L., KRPÁLEK, P. et al. Ekolog útlumového programu v zemědělství. Studie pro potřebu Federálního výboru pro životní prost aplikované ekologie Kostelec nad Černými lesy ve spolupráci s výzkumnými ústavy a VŠZ Prah 57 s. NĚMEC, J., KREJČÍ, L., KLÁNOVÁ, Z., KRPÁLEK, P. et al. Ekologická stabilita zemědělské kra k útlumu zemědělské výroby s využitím zatravňování a zalesňování půdního fondu. Syntetická Praha, Výzkumný projekt č. C 2.2.28, Praha, 1992, 50 s. NĚMEC, J., KRPÁLEK, P., KLÁNOVÁ, Z., KREJČÍ, L.  HÚ 02.02. - Plošné a difuzní zdroje zneči 02.02.08. - Návrh doplňků a změn technickolegislativních nástrojů. Projekt LABE, hlavní ře ústav vodohospodářský T.G.M. Praha, řešitel dílčího úkolu VÚEZVž Praha, Praha, 1992, 57 s. KRPÁLEK, P., KREJČÍ, L. Dopad dosavadního vývoje na životní prostředí. Vztah zemědělství k územím. Studie VÚEZVž Praha pro zadavatele MZe ČR, odbor pozemkových úprav a péče o půdu, s. NĚMEC, J., KLÁNOVÁ, Z., KRPÁLEK, P. et al. Ekologická politika zemědělství a její regionál řešení. Výzkumná studie 04 - Koncepce agrární politiky a transformace vlastnických vztahů. etapa 1992: Řešení stěžejních problémů agrární politiky a transformace v zemědělství a pot průmyslu. VÚEZVž Praha, 1992, 66 s. + přílohy . KRPÁLEK, P. Ekologická dotační politika. In: Životní prostředí České republiky. Ročenka 19 životního prostředí ČR a Český ekologický ústav, Praha, 1992, str. 183 – 184, ISBN 80-8536 ISBN 80-85087-20-0 (ČEÚ) KRPÁLEK, P. Trvale udržitelný rozvoj zemědělství a jeho mimoprodukční funkce v souvisloste agrární politiky. Vědecký časopis „Zemědělská ekonomika“ č. 7, ročník 38(LXV), Praha, 1992 ISSN 0139-570X. KRPÁLEK, P.Ekonomické aspekty zemědělského hospodaření v ekologicky exponovaných oblastech Akademie zemědělských věd ČSFR č. 8 – 9, ročník LXIII, Praha, 1992, s. 455 – 459. PRAŽAN, J., DOUCHA, T., KRPÁLEK, P., MATALOVÁ, V. Úvod ke koncepci trvale udržitelného roz zemědělství. Úvodní studie problematiky sustainability. Výzkumný ústav zemědělské ekonomik s. DOUCHA, T., PRAŽAN, J., RATINGER, T., KRPÁLEK, P., MATALOVÁ, V. Teorie trvale udržitelného aplikace v zemědělství. Výzkumná zpráva VÚZE Praha, hlavní úkol A093950014 „Koncepce trval rozvoje českého zemědělství, regionální politika a sociálně ekonomické aspekty venkova“, d A093950014-01 „Teoretické a metodologické otázky trvale udržitelného rozvoje českého zeměd 1993, 17 s. + část zprávy zahrnující diskuse k vybraným tématům, kde jsou umístěny individ autorů: KRPÁLEK, P. Technologický vývoj v zemědělství. 10 s. DOUCHA, T., PRAŽAN, J., RATINGER, T., KRPÁLEK, P., MATALOVÁ, V. et al. Podklady ke koncepc udržitelného rozvoje českého zemědělství a systému státních opatření na podporu její reali zpráva VÚZE Praha. Hlavní úkol A093950014 „Koncepce trvale udržitelného rozvoje českého ze regionální politika a sociálně ekonomické aspekty venkova“, dílčí úkol A093950014-02 „Konc udržitelného rozvoje českého zemědělství a systému státních opatření na podporu její reali 1993, 48 s. + přílohová část. PRAŽAN, J., KRPÁLEK, P., MATALOVÁ, V. Sledování a vyhodnocování postupu naplňování ekologi vztahu k agrárnímu sektoru. Výzkumná zakázka MZe ČR pro VÚZE Praha, Praha, 1993, 30 s. PRAŽAN, J., DOUCHA, T., KRPÁLEK, P., MATALOVÁ, V. Zpracování a vyhodnocení mezinárodních d ekologické politiky zemí ES z hlediska trvale udržitelného rozvoje. Studie k výzkumné zaká vyhodnocování postupu naplňování ekologické politiky ve vztahu k agrárnímu sektoru. VÚZE P KRPÁLEK, P. Učitel a změna paradigmatu didaktiky odborných předmětů v širších souvislostec společnosti. In: Sborník z XIX. mezinárodního zemědělsko -pedagogického kolokvia „Poslání se společnosti. Minulost, budoucnost a přítomnost přípravy učitelů“, 6. - 8. 9. 2000, Kate ČZU, Praha, 2000, s.117 -123, ISBN 80-213-0675-0. KRPÁLEK, P. The Teacher and the Change of Paradigm of the Didactics of Economic Subjects i Connections of the Information Society. In: Proceedings XIX. International Agricultural - Colloquium „The Teacher´s Mission in a Learning Society. Trends in Teacher Training“. Kate ČZU, Praha, 2000, s. 143 - 144, ISBN 80-213-0693-9. KRPÁLEK, P. et al. Absolventi ČZU v Praze 2000. Zpráva o uplatnění absolventů a jejich hod Interní publikace ČZU, spoluautorství v rámci autorského kolektivu Krpálek, P., Pecen, J., Pošta, J., Slavík, M., Strnadelová, E.; ČZU Praha, 2000, 42 s. SLAVÍK, M. et al. (členem řešitelského týmu KRPÁLEK, P.).Využívání informačních technologi odborných předmětů. Závěrečná zpráva projektu FRVŠ č. 84/B, kód oboru 5803, Katedra pedago 2001, 39 s. + přílohy. TRNKOVÁ, J., KRPÁLEK, P., UHLÍŘOVÁ V. Ekonomika a podnikání I.; učebnice pro střední zeměd toho KRPÁLEK, P. autorem 57 stran (str. 8 – 64) - kapitoly 1.1. Základní ekonomické katego mikroekonomie. Nakladatelství Credit, Praha, 2001, 269 s., ISBN 80-86392-01-5. KRPÁLEK, P. Informatizace výuky a integrace učiva ekonomických předmětů. In: Sborník ze 4. vědecké konference „Schola 2001: Multimédia v pedagogickom vzdelávaní“. Slovenská technick Bratislava, Materiálovotechnologická fakulta, Katedra inženierskej pedagogiky a psychológi Trnava, SR, 2001, s. 161-165, ISBN 80-227-1610-3. Kolektiv autorů. Absolventi ČZU v Praze 2001. Zpráva o uplatnění absolventů a jejich hodno Interní publikace ČZU Praha, spoluautorství v rámci autorského kolektivu Petrboková, V., P Krpálek, P., Pecen, J., Slavík, M., ČZU Praha, 2001, 35 s. TRNKOVÁ, J., KRPÁLEK, P., UHLÍŘOVÁ V. Ekonomika a podnikání II.. Učebnice pro střední země s: z toho Krpálek autorem kapitoly 1. Makroekonomie a hospodářská politika vlády (s. 11 - Management (s. 102 - 152), kapitoly 8. Marketing (s. 153 - 205), kapitoly 9. Logistika (s. celkově 172 s. ze 472s., nakladatelství Credit, Praha, 2002, ISBN 80-86392-05-8. KRPÁLEK, P. Trendy ve zpracování ekonomicky orientovaných závěrečných písemných prací. In: příspěvků mezinárodního semináře k 50. výročí samostatné univerzity „Role katedry pedagogi zemědělského vzdělávání a výzkumu“. 26.9. 2002, Katedra pedagogiky ČZU, Praha, 2002, s.75 80-213-0960-1. KRPÁLEK, P.Didaktické pomůcky. Zemědělská Pôdohospodárska škola, č. 6 – 7, roč. 64/2002, 2 0044-3875 . KRPÁLEK, P. Aktivizace studentů a integrace učiva při výuce didaktiky odborných předmětů. 2. mezinárodní vědecké konference „Uplatňovanie aktivizujúcich metód a foriem vyučovania v vzdelávaní“, Slovenská poĺnohospodárska univerzita, Nitra, SR, 2002, s. 177 - 181, ISBN 80 Recenzováno – recenzent: Doc. PhDr. Ing. Milan Gnoth, CSc. SLAVÍK, M. et al. (členem řešitelského týmu KRPÁLEK, P.).Role univerzity ve struktuře země vzdělávání a v šíření informací pro zemědělskou praxi. Závěrečná zpráva o realizaci výzkum 41 900 00 18 za období let 1999 – 2003, 2003, 16 s. + příloha. KRPÁLEK, P. Motivační faktory v přípravě učitelů odborných předmětů. In: Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference „Uplatňovanie aktivizujúcich metód a foriem vyučovania vo v vzdelávaní“, Slovenská poĺnohospodárska univerzita, Nitra, SR, 2003,  s. 43 – 48, ISBN 80- Recenzováno – recenzent: Prof. PhDr. Rudolf Štepanovič, DrSc. KRPÁLEK, P. Informační a komunikační technologie – způsoby implementace ve vysokoškolském Sborník ze 6. mezinárodní vědecké konference „SCHOLA 2004“, Slovenská technická univerzita 2004, s. 168 – 172, ISBN 80-227-2143-3. KRPÁLEK, P. Information and communication technologies in Higher Education – Opportunity a In: Sborník z mezinárodní vědecké konference „Education – a means to the prosperity of fut Katedra pedagogiky ČZU, Praha, 2004, s. 85 – 90, ISBN 80-213-1245-9. KRPÁLEK, P. Learning, teaching and information skills. In: Sborník abstraktů ze 12. meziná konference „CO-MAT-TECH 2004“, Slovenská technická univerzita, Bratislava, SR, 2004, s. 10 80-227-2121-2. KRPÁLEK, P. Learning, teaching and information skills. In: Sborník příspěvků ze 12. meziná konference „CO-MAT-TECH 2004“, Slovenská technická univerzita, Bratislava, SR, 2004, s. 10 80-227-2117-4. KRPÁLEK, P. Role učitele a informačních zdrojů ve vysokoškolském vzdělávání. In: Sborník p mezinárodní vědecké konference „Nové trendy v přípravě učitelů odborných předmětů a prakti Katedra pedagogiky a psychológie, Fakulta ekonomiky a manažmentu, Slovenská poĺnohospodárs Nitra, SR, 2004, s. 114 – 117, ISBN 80-8069-478-8. Recenzováno – recenzent: Doc. PhDr. Emí SLAVÍK, S., KRPÁLEK, P. Pedagogicko - psychologické aspekty využívání informačních a komun technologií ve vysokoškolském vzdělávání. Dílčí rešeršní zpráva k projektu VEGA za dílčího hlavní řešitel KPP FEM SPU Nitra, SR, 2004. KRPÁLEK, P. Teacher as a developer of student´s information literacy. In:  Sborník z mezin ENTER Study Days „Multicultural Europe – Challenge for Teaching and Learning“, University Mazury in Olsztyn, Olsztyn, Polsko, 2005, s. 93 – 98, ISBN 83-88125-38-9. KRPÁLEK, P. Etické aspekty v přípravě učitelů odborných předmětů. In: Sborník z mezinárodn konference „Proces globalizácie a trvalo udržateĺný rozvoj ako integrálna súčasť vzdelávan univerzita, Bratislava, SR, 2005, s. 40 – 45, ISBN 80-225-2039-X. KRPÁLEK, P. Využívání informačních a komunikačních technologií ve vysokoškolském a středoš vzdělávání. In: Vědecká monografie „Metodologické aspekty a výskum v oblasti didaktík prír poĺnohospodárských a príbuzných odborov“. Mezinárodní vědecká konference, 13. – 15.1. 2005 Štrba, SR. Edice Prírodovedec č. 171, Univerzita Konštantina Filozofa, Nitra, Vydavateĺstv Prešov, 2005, s. 133 – 139,  ISBN 80-8050-848-8. Recenzováno – recenzent: Doc. RNDr. Mária KRPÁLEK, P. Informační a komunikační technologie ve vzdělávání. In: Sborník z mezinárodní konference „Univerzitné vzdelávanie po vstupe do Európskej únie“, Slovenská poľnohospodárs Nitra, SR, CD-ROM, 2005, 5 s., ISBN 80-8069-581-4. Recenzováno – recenzent: Prof. PaedDr. CSc. KRPÁLEK, P. Souvislosti aplikace informačních a komunikačních technologií v pedagogické pr z mezinárodní vědecké konference „Transformace zemědělského vzdělávání v kontextu sjednoce Praha, 2005, s. 36 -  39, ISBN 80-213-1383-8. KRPÁLEK, P. Differences in using information sources at university and secondary level of Sborník z mezinárodní vědecké konference „The Role of Education in the Process of Transiti Society to Knowledge Society“, ČZU Praha, 2005, s. 38 – 41, ISBN 80-213-1384-6. KRPÁLEK, P. ??????????? ??????? ??????????? ? ?????????????? ? ???????????????? ???????????; ?????? „????????????? ???????? ? ????????? ????????????? ????????????????? ????????? ???????“, ?. 21.-25.????? 2005 ?., ???????????? ??????? ??????????????? ???????????????????? ????????, ISBN 5-7369-0474-8. KŘÍŽ, E., KRPÁLEK, P. Counselling and educational services for young farmers in Czech repu přednesený na mezinárodní vědecké konferenci „European ways of development of consultancy 1.4. 2005, Agroinštitut Nitra, SR, 2005. SLAVÍK, M., KRPÁLEK, P. Pedagogicko - psychologické aspekty využívání informačních a komun technologií ve vysokoškolském vzdělávání. Celková závěrečná zpráva k projektu VEGA za dílč ČZU, řešitelské období 2003 – 2005, hlavní řešitel KPP FEM SPU Nitra, SR, 2005. KRPÁLEK, P. Vybudování informační infrastruktury pro podporu nově akreditovaných studijníc Závěrečná zpráva k rozvojovému projektu MŠMT ČR za Institut vzdělávání a poradenství ČZU, TINÁKOVÁ, K., KRPÁLEK, P. Aplikace informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání informačních dovedností pro celoživotní vzdělávání. In: vědecký internetový časopis “Mater Technology“, Materiálovotechnologická fakulta, Slovenská technická univerzita, Trnava, SR, [cit. 2006-04-03]  Dostupný na Internetu: [online] [cit. 2008-07-09] . KRPÁLEK, P. The Development of Information Skills in Relation to Multi-disciplinarity in T Learning“. In: Sborník z mezinárodní konference ECHAE “The Role of Higher Education in Que Assumptions and Matching Expectations“, Česká zemědělská univerzita v Praze, 13. – 16.9. 2 137, ISBN 80-213-1517-2. SLAVÍK, M. et al. (členem řešitelského týmu KRPÁLEK, P.). Závěrečná zpráva projektu FRVŠ p „Inkorporace cvičných škol České zemědělské univerzity v Praze do systému přípravy student oborech Učitelství odborných předmětů“, KRPÁLEK P. koordinátorem, zpracovatelem a garantem projekt realizován, prosinec 2007. KRPÁLEK, P. Statut cvičné školy, interní materiál IVP ČZU v Praze, výstup projektu FRVŠ pr „Inkorporace cvičných škol České zemědělské univerzity v Praze do systému přípravy student oborech Učitelství odborných předmětů“, IVP ČZU, Praha, 2007. KRPÁLEK, P. Ekonomie.Učební text pro studenty bakalářského studijního programu Učitelství vyučování, předmět Odborný základ I. – Základy ekonomie [online] [cit. 2007-02-03] Dostupn na Internetu: http://www.moodle.czu.cz/ [ URL "http://www.moodle.czu.cz/"] . KRPÁLEK, P. Ekonomika.Učební text pro studenty bakalářského studijního programu Učitelství vyučování, předmět Odborný základ II. – Podniková ekonomika [online] [cit. 2007-05-25] Dos přihlášení na Internetu: KRPÁLEK, P. Koncepce cvičných škol České zemědělské univerzity v Praze. In: Sborník příspě vědecké konference „Pedagogická prax. Súčasnosť a perspektívy“, 16.3.2007, UKF Nitra, Slov s. 225 -230, ISBN 978-80-8094-145-1. KRPÁLEK, P. Implementace světa práce do vzdělávacích programů středních odborných škol. In příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Ekonomické vzdelávanie a regionálny trh práce“ univerzita v Bratislavě, 13.2.2007, s. 46 - 51, ISBN 978-80-225-2340-0. KRPÁLEK, P. Souvislé řízené pedagogické praxe jako instrument vytváření metodicko didaktic učitelů odborných předmětů. In: Sborník příspěvků z mezinárodního semináře „Analýza kompet odborných ekonomických předmětů“, 31.5.2007, FFÚ VŠE Praha, nakladatelství Oeconomica, s. 978-80-245-1198-6. KRPÁLEK, P. Inovace pedagogických praxí na Institutu vzdělávání a poradenství České zemědě v Praze. In: Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Aktuálne problémy stredné školstva“, 19.10.2007, FEM SPU Nitra, Slovenská republika, CD-ROM, s.96 - 100, ISBN 978-80 KRPÁLEK, P. Inovace praktické složky vzdělávání učitelů. In: Sborník příspěvků z mezinárod konference „Inovácie v ekonomickom vzdelávaní“, Ekonomická univerzita v Bratislavě, 19.11. ROM, ISBN 978-80-225-2431-5 . KRPÁLEK, P. Integrace učiva jako faktor výchovy k podnikavosti. In: Sborník příspěvků z me konference Schola 2007, 29.11. – 30.11. 2007, Slovenská technická univerzita, Materiálovot fakulta, Trnava, SR, 2007, CD-ROM, 6 s., ISBN 978-80-8096-038-4. KRPÁLEK, P., Ekonomika. Učební text pro studenty bakalářského studijního programu Učitelst vyučování, předmět Odborný základ III. – Ekonomika a financování [online] [cit. 2007-09-15 přihlášení na Internetu: DYTRTOVÁ, R. et al. Pedagogická praxe. Skriptum, ČZU Praha, 2007, 65 s., z toho KRPÁLEK, P 11, 54 - 58), ISBN 978-80-213-1726-0. KRPÁLEK, P. Základní přístupy ke zkvalitňování souvislých řízených pedagogických praxí uči předmětů. In: Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů, Pedagogická fakulta Un Králové, nakladatelství Gaudeamus, 2008, s. 101 – 104, ISBN 978-80-7041-154-4, ISSN 1214-0 - lektorský posudek prof. Ing. Ondřeje Asztalose, CSc. KRPÁLEK, P. The Way of Integration of Key Competences and Education for Entrepreneurship   - Specific Didactics. In: Sborník z mezinárodního meetingu ENTER Study Days “Innovation an Management in the Teacher Training“, IFAPA Cordoba, Španělsko, 12.6.–14.6. 2008, s. 118 - 978-80-213-1857-1. KRPÁLEK, P. Projekt Inkorporace cvičných škol pro pedagogickou praxi do systému přípravy u Zemědělská pôdohospodárska škola, časopis pro zemědělské, lesnické, zahradnické, potraviná vzdělávání, č. 7, roč. 70/2007-8, ÚZPI Praha, 2008, s. 9 - 10, ISSN 0044-3875. KRPÁLEK, P. Výsledky rozvojového projektu inkorporace cvičných škol na IVP. Zpravodaj. Čes univerzita v Praze, č. 1 – březen 2008, ČZU Praha, MK ČR E 14963, Profi Press, Praha, s. 1 KRPÁLEK, P. Information Competences. In: Problem Solving Methods in Teachers professional Edited by Slavík, M., Votava, J., PROSOLVA Lifelong Learning Programme, IVP ČZU Praha, kap 135, 2008, ISBN 978-80-213-1786-4. KRPÁLEK, P. Reforma sekundárního vzdělávání ve vazbě na výchovu k podnikavosti. In: Sborní z mezinárodní vědecké konference „Optimalizácia štruktúry stredného odborného vzdelávania“ FEM SPU Nitra, Slovenská republika, CD-ROM, s. 7 – 12, ISBN  978-80-552-0451-2,  recenzová Vladimír Manda, CSc. KRPÁLEK, P. Koncepce meziuniverzitního grantového projektu ČZU a VŠE v Praze se zahraniční oblast teorie vyučování. In: Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Využívání metod ve výuce ekonomických předmětů“, 20.10.2008, FFÚ VŠE Praha, nakladatelství Oeconomic ISBN 978-80-245-1446-8. KRPÁLEK, P. Projektové aktivity v oblasti rozvoje kompetencí učitelů odborných předmětů. I příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Ekonomické vzdelávanie v znalostnej ekonomike“ univerzita Bratislava, Slovenská republika, 11.11.2008, CD-ROM, 5 s., ISBN 978-80225-2653- KRPÁLEK, P. Využívání moderních médií v zemědělském odborném vzdělávání. In: Sborník přísp mezinárodní vědecké elektronické konference Média a vzdělávání 2008, mimořádné vydání časo Magazine, [online] [cit. 2008-11-21] Dostupný na Internetu: , s. 4 1214-9187, ISBN EAN 978-80-86587-85-9. Recenzováno - lektorský posudek prof. Ing. Ondřej A VŠE Praha. KRPÁLEK, P. Příklad aplikace moderních médií a informačních technologií pro rozvoj informa žáků v odborném vzdělávání, Media4u Magazine, č. 4/2008 [online] [cit. 2008-12-27] Dostupn , ISSN 1214-9187, recenzováno dvěma lektorskými posudky: prof. Ing Asztalos, CSc., doc. PhDr. Jiří Dvořáček, CSc., VŠE Praha. KRPÁLEK, P. Kurzy pro rozvoj kompetencí učitelů, In: Sborník abstraktů z mezinárodní vědec „Aktuální otázky celoživotního vzdělávání učitelů přírodovědných, zemědělských a dalších p Tatranská Štrba, SR, PřF UK Praha, IVP ČZU, UKF Nitra, 29.1.-31.1.2009, Tribun 2009, vydav 2009, s. 23, ISBN 978-80-7399-645-1. KRPÁLEK, P. Kurzy pro rozvoj kompetencí učitelů, In: Celoživotní vzdělávání učitelů. Sborn z mezinárodní vědecké konference „Aktuální otázky celoživotního vzdělávání učitelů přírodo zemědělských a dalších příbuzných oborů“, Tatranská Štrba, SR, PřF UK Praha, IVP ČZU, UKF 29.1.-31.1.2009, edice EDUCO č. 7, vydavatel Tribun EU, s.r.o. Brno, 2009, s. 60 – 67 (8 s 978-80-7399-886-8, příspěvek prošel recenzním řízením. KRPÁLEK, P. Rozvoj kompetencí a facilitace v souvislostech odborného vzdělávání. In: Moder vysokoškolské výuky technických předmětů, Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové, n Gaudeamus, 2009, s. 74 - 77, ISBN 978-80-7041-611-2, ISSN 1214-0554, Dostupný na Internetu www.media4u.cz/>, zvláštní vydání, ISSN 1214-9187, recenzováno - lektorský posudek prof. I Asztalos, CSc. KRPÁLEK, P. The Approaches to Competence – Oriented Education in Czech Republic. In: Sborn vědecké konference “Rural Environment. Education. Personality. 2009“ (REEP 2009), Latvia U Agriculture, Faculty of Engineering, Institute of Education and Home Economics, Jelgava, L 30.5. 2009, s. 522 – 529, ISBN 978-9984-48-002-2, recenzovaný příspěvek; Abstracted/Indexe CABI and ProQuest Information and Learning Databases; full text publishing in CABI databas KRPÁLEK, P. Zkušenosti z aplikace samostatné práce žáků s informacemi v odborných předměte odborné škole, Media4u Magazine, č. 1/2009 [online] [cit. 2009-04-28] Dostupný na Internet www.media4u.cz/>, ISSN 1214-9187, recenzováno dvěma lektorskými posudky: prof. Ing. Ondřej doc. PhDr. Jiří Dvořáček, CSc., VŠE Praha. OUDOVÁ, D., KRPÁLEK, P. Výsledky analýzy výuky předmětu Didaktické a prezentační dovednost studijních programech ČZU. In: Vysokoškolské poradenství versus vysokoškolská pedagogika, první vědecké konference Asociace vysokoškolských poradců s mezinárodní účastí, IVP ČZU, P – 30.6. 2009, tisk - reprografické studio PEF ČZU, Praha, s. 258 – 261 (podíl na publikaci 978-80-213-2007-9, recenzovaný sborník. KRPÁLEK, P. Conception of Continual Guided Pedagogical Practice at the Institute of Educat Communication of CULS in Prague. In: European Modules for Teacher Training in Agricultural European Modules and Mobility in Agricultural Education (EMMA), Lifelong Learning Programm and Culture DG, Comenius project EMMA, Institute of Education and Communication, Czech Uni Science Prague, 2009, s. 109 - 116, ISBN 978-80-213-1958-5. KRPÁLEK, P. Didaktické aspekty celoživotního vzdělávání, kapitola 3., In: Odborné vzdělává učení v kontextu vývoje venkovského prostoru v ČR, vědecká monografie, grantový projekt re GAČR pro rok 2009 – 2011, IVP ČZU, tisk - reprografické studio PEF ČZU Praha, 2009, s. 46 978-80-213-2002-4, recenzovaná publikace. KRPÁLEK, P. Zkušenosti s přípravou žáků k testům společné části maturitní zkoušky, Media4u č. 3/2009 [online] [cit. 2009-10-22] Dostupný na Internetu: , ISSN recenzováno dvěma lektorskými posudky: prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc., doc. PhDr. Jiří D VŠE Praha KRPÁLEK, P.: Systematická podpora v přípravě učitelů. In: Co je nového v oblasti didaktik předmětů a odborného výcviku?; sborník z konference TTnet, NÚOV Praha, 14.10. – 15.10. 200 Černými Lesy, 2009, 5 s. (s. 11 – 15), ISBN 978-80-87063-25-5. KRPÁLEK, P. Makroekonomie – teoretický základ. modul Aktuální ekonomická situace. In: Živo tisíciletí.textová studijní opora Univerzity třetího věku, Česká zemědělská univerzita v P 175 – 190 (16 s.), ISBN 978-80-213-2021-5. KRPÁLEK, P.: Způsoby rozvoje výchovy k podnikavosti v odborném vzdělávání. In: Sborník pří mezinárodní vědecké konference „SCHOLA 2009 - Inovácie vo výchove a vzdelávaní inžinierov“ 2009, STU Bratislava, SR, 2009, s. 207 - 211, ISBN 978-80-8096-106-0. Recenzováno – recenz Jiří Dvořáček, CSc., VŠE Praha. JUHÁSOVÁ, J., KRPÁLEK, P. Key Competences and the Quality of Teaching Process. In: Sborník mezinárodní vědecké konference „SCHOLA 2009 - Inovácie vo výchove a vzdelávaní inžinierov“ 2009, STU Bratislava, SR, 2009, s. 164 - 167, ISBN 978-80-8096-106-0  (podíl na publikaci – recenzent: PhDr. Drahomíra Oudová, Ph.D., IVP ČZU Praha. KRPÁLEK, P., KLIEROVÁ, M., POLČANOVÁ, E. Potreba informačnej a počítačovej gramotnosti při na trhu práce. In: Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference „SCHOLA 2009 - Inová a vzdelávaní inžinierov“, 3. – 4.12.2009, STU Bratislava, SR, 2009, s. 212 – 217, ISBN 978 (podíl na publikaci 33%) Recenzováno – recenzent: PhDr. Drahomíra Oudová, Ph.D., IVP ČZU P KRPÁLEK, P. Klíčové kompetence a přínosy integrovaných forem výuky k rozvoji podnikavosti. pedagogika, odborný elektronický časopis, Slovenská technická univerzita, Materiálovotechn Trnava, SR, č. 1, ročník I., 2009, 9 s., [online] [cit. 2010-01-11] Dostupný na Internetu: ingped.mtf.stuba.sk/> ISSN 1336-8990 Recenzováno: doc. PhDr. Jiří Dvořáček, CSc., VŠE Prah recenze redakční radou. KRPÁLEK, P. Modernizace pedagogicko - psychologického poradenství a vzdělávání. In: Modern vysokoškolské výuky technických předmětů 2010, Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králo nakladatelství Gaudeamus, 1. 4. 2010, s. 101-103, ISBN 978-80-7435-014-6, ISSN 1214-0554. Internetu: , zvláštní vydání, ISSN 1214-9187, recenzováno - lektor Ing. Ondřej Asztalos, CSc., doc. PhDr. Jiří Dvořáček, CSc., VŠE Praha. KRPÁLEK, P. Vybrané poznatky z problematiky rozvoje informačních dovedností. Media4u Magaz [online] [cit. 2010-04-12] Dostupný na Internetu: , s. 34 – 37, IS recenzováno dvěma lektorskými posudky: prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc., doc. PhDr. Jiří D VŠE Praha. KRPÁLKOVÁ  KRELOVÁ, K.,  KRPÁLEK, P. Implementace problematiky vedení k podnikavosti v tec vzdělávání. Media4u Magazine, č. 1/2010 [online] [cit. 2010-04-12] s. 12 – 15; Dostupný na , ISSN 1214-9187, recenzováno dvěma lektorskými posudky: prof. Ing Asztalos, CSc., doc. PhDr. Jiří Dvořáček, CSc., VŠE Praha. KRPÁLEK, P. Koncepce pedagogické praxe na Vysoké škole ekonomické v Praze. In: Pedagogická pregraduální přípravě učitelů. Sborník příspěvků z mezinárodního semináře „Otázky pedagogi a příprava učitelů přírodovědných, zemědělských a dalších oborů na univerzitách v České a republice“, Tatranská Štrba, SR,  IVP ČZU Praha, FPV UKF Nitra, FPV UMB Banská Bystrica, 6 TRIBUN EU Brno, 2010, s. 65 - 74, ISBN 978-80-7399-947-6, příspěvek prošel recenzním řízen KRPÁLEK, P. Methodical Portfolio in the Vocational Education. In: Sborník příspěvků z mezi konference IGIP SEFI 2010 "Diversity unifies - Diversity in Engineering Education" (A conf MTF STU Trnava, SR, 19.9.-22.9.2010, CD-ROM, 8 p., ISBN 978-2-87352-003-8, příspěvek proše řízením. JUHÁSOVÁ, J., KRPÁLEK, P. Current Trends and the Quality of the Teaching Process. In: Sbor z mezinárodní vědecké konference IGIP SEFI 2010 "Diversity unifies - Diversity in Engineer (A conference level), MTF STU Trnava, SR, 19.9.-22.9.2010, CD-ROM, 5 p., ISBN 978-2-87352- prošel recenzním řízením  (podíl na publikaci 50%). KRPÁLEK, P. Klíčové kompetence pracovníků v oblasti sociální péče. In: Dolista, J. (editor pomáhajících profesí v oblasti zdravotnictví a sociální péče. Monografie. Výstup konferenc vzdělávacího centra Praha, s.r.o. a Vysoké školy zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbe Loděnice, 5.6.2010, tisk - reprografické studio PEF ČZU Praha, 2010, s. 244 - 249, ISBN 97 recenzovaná publikace. KRPÁLEK, P. Základy ekonomie pro sociální pracovníky. Monografie. Evropské vzdělávací cent s.r.o., Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety Bratislava, reprografické Praha, 2010, 112 s., ISBN 978-80-87386-06-4, recenzovaná publikace, recenzenti: prof. PhDr DrSc., doc. PhDr. Darina Brukkerová, PhD. MPH, doc. PhDr. Eva Odlerová, PhD.  KRPÁLEK, P. Didaktické stereotypy v práci učitelů odborných předmětů. In: Vzdělávání učite školství v současné Evropě. Sborník příspěvků z mezinárodní konference „Vzdělávání učitelů školství v současné Evropě“, IVP ČZU Praha, 9.- 10.9.2010, tisk - reprografické studio PEF 7 s. (s. 225 – 235), ISBN 978-80-213-21119-9. KRPÁLEK, P. Uplatnění kazuistiky v přípravě učitelů. In: Měnící se role vzdělavatelů v odb celoživotním vzdělávání. Sborník příspěvků z 9. konference TTnet ČR, NÚOV Praha, 13.10. – Kostelec nad Černými Lesy, s.12-15, ISBN 978-80-87063-31-6. KRPÁLEK, P. Komparace dvou přístupů k pedagogické praxi v České republice. In: Sborník pří mezinárodní vědecké konference „Pedagogické situácie v stredných odborných školách a možno riešenia“, 25.11.2010, FEM SPU Nitra, Slovenská republika, CD-ROM, s. 38 – 46, ISBN 978-80 KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. – KRPÁLEK, P. Význam pedagogicko – psychologiskej prípravy vysokoško In: Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Pedagogické situácie v stredných o a možnosti ich riešenia II.“ 20.10.2011. FEM SPU Nitra, Slovenská republika, CD-ROM, s. 72 978-80-552-0833-6. KRPÁLEK, P. Rozvoj kompetencí studentů ekonomických oborů na vyšších odborných školách.  I příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Postavení vyšších odborných škol ekonomického terciárním vzdělávání“, 22.11.2010, FFÚ VŠE Praha, nakladatelství Oeconomica, s. 70 – 74 ( 978-80-254-1730-8. KRPÁLEK, P. Difficulties in the Czech Education and New Approaches to their Solving. In: v Scientific Works, vol. LV, book 3, 2010, University Plovdiv, Bulharsko, 13.10. - 15.10. 20 ISSN 1312-6318, příspěvek prošel recenzním řízením. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. – KRPÁLEK, P. – ŠTÚR, M. The Globalization Influence on Entrepreneur 2011“ International Masaryk Conference for Ph.D. Students and Young Researchers. Univerzit 12.12. – 16.12. 2011. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011, s. 254 – 258, ISBN 978-80-904877 KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. – KRPÁLEK, P. – ŠTÚR, M. Spôsoby implementácie výchovy k podnikavost Evropské pedagogické fórum 2011, mezinárodní vědecká konference „Současná společnost a pro Univerzita Hradec Králové. 5.12. – 9.12. 2011. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011, s. 275 978-80-904877-6-5. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. – KRPÁLEK, P. Zvyšovanie kvality kvalifikačných prácbudúcich učiteľo predmetov. In: Média a vzdělávání 2011. Speciální vydání Media4u Magazine č. X2/2011 [onli 2011-12-21] Dostupný na Internetu: , s. 24 – 28, ISSN 1214-9187. ŠTÚR, Milan – KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, Katarína – KRPÁLEK, Pavel. Výskum zameraný na spôsoby imp výchovy k podnikavosti v sekundárnom vzdelávaní. In: Sborník mezinárodní vědecké konferenc pedagogické fórum 2012 – „Pedagogicko-pssychologické aspekty výuky“. Hradec Králové: Magna 541 – 551. ISBN 978-80-905243-2-3. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. – KRPÁLEK, P. Inovace bakalářského studijního programu „Vzdělávání v předmětech“ na VŠE v Praze. Media4u Magazine č. 4/2011. [online] [cit. 2012-01-18] Dostupn , s. 33 – 37, ISSN 1214-9187. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, Katarína – KRPÁLEK, Pavel. Význam pedagogickej prípravy vysokoškolských Media4u Magazine č. 1/2012. IX. ročník [online] [cit. 2013-03-11] Dostupný na Internetu: < www.media4u.cz/> s. 10 – 13, ISSN 1214-9187. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, Katarína – KRPÁLEK, Pavel. Pedagogická prax v študijnom programe Učiteľ ekonomických predmetov na VŠE v Prahe. Media4u Magazine č. 2/2012, IX. ročník, [online] [c Dostupný na Internetu: , s. 39 – 44, ISSN 1214-9187. ŠTÚR, Milan – KRPÁLEK, Pavel – KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, Katarína. The Support of Entrepreneurial the University. Media4u Magazine č. 2/2012, IX. ročník, [online] [cit. 2013-03-11] Dostupn , s. 17 – 22, ISSN 1214-9187. KLIEROVÁ, Martina – ZÁHORCOVÁ, Erika – KRPÁLEK, Pavel. Information Literacy of Teachers as Tool when Working with Modern Teaching Technology. In Proceedings WCCA 2012, World Congres Communication and Arts: Beyond Art, Beyond Humanities, Beyond Technology: A New Creativity 2012, Guimaraes, Portugal, pp. 21 – 25, Published by Claudio da Rocha Brito. ISBN 987-85-8 Melany M. Ciampy ISBN 978-85-89549. ŠTÚR, Milan – KRPÁLEK, Pavel – KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, Katarína. The Cooperation of Secondary V and Companies. In: Proceedings 15th International Conference on Interactive Collaborative International Conference on Engineering Pedagogy. Villach: ICL, 2012, ISBN 978-1-4673-2426 KRPÁLEK, Pavel – KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, Katarína. Inovace předmětu řízená pedagogická praxe. M č. 3/2012, IX. ročník, [online] [cit. 2013-03-11] Dostupný na Internetu: , s. 25 – 29, podíl 33%, ISSN 1214-9187. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K., KRPÁLEK, P. Výsledky projektu inovace řízené pedagogické praxe na V ekonomické v Praze. Media4u Magazine č. 4/2012, ročník IX., [online] [cit. 2013-12-15] Dos Internetu: < http://www.media4u.cz/mm042012.pdf>, s. 34 – 36, podíl 50%, ISSN 1214-9187. KRPÁLEK, P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Didaktika ekonomických předmětů. Vysokoškolská učebnice Praha: nakl. Oeconomica, VŠE Praha, 2012, 184 s., podíl 50%, ISBN 978-80-245-1909-8. KRPÁLEK, P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Metodický materiál k realizaci řízené pedagogické praxe školách Vysoké školy ekonomické v Praze. Příručka pro učitele, studenty a pedagogy VŠE Pra výkonu pedagogických praxí. Výstup projektu FRVŠ z roku 2012. Praha: Extrasystem, 2012 [on 2013-03-11] 30 s., podíl 50%; Dostupný na Internetu: , s. 21 – 26, podíl 50%, ISSN 1214-9187. CHROMÝ, J., SOBEK, M., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K., KRPÁLEK, P. Determining Aspects of Electroni Support Teaching. In: LUPIANEZ, F., NAAJI, A. (ed.) Recent Advances in Educational Methods of 10th. WSEAS International Conference on Engineering Education. Cambridge: WSEAS Press. 2013, pp. 62 – 67, share 25%, ISBN 978-1-61804-163-0. ISSN 2227-4618. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K., KRPÁLEK, P., SOBEK, M. The Concept of Pedagogical Training during t Teachers’ Preparation. In: LUPIANEZ, F., NAAJI, A. (ed.) Recent Advances in Educational Me Proceedings of 10th. WSEAS International Conference on Engineering Education. Cambridge: W United Kingdom, 2013, pp. 56 – 61, share 33%, ISBN 978-1-61804-163-0. ISSN 2227-4618. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K., KRPÁLEK, P., CHROMÝ, J., SOBEK, M. Research in Area of Students Ent Middle and University Schools. In: LUPIANEZ, F., NAAJI, A. (ed.) Recent Advances in Educat Proceedings of 10th. WSEAS International Conference on Engineering Education. Cambridge: W United Kingdom, 2013, pp. 50 – 55, share 25%, ISBN 978-1-61804-163-0. ISSN 2227-4618. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K., KRPÁLEK, P., CHROMÝ, J., DVORAK, D. The Importance and Potential fo of Entrepreneurship Students at Middle and University Schools. International Journal of Ed and Information Technologies, Cambridge. United Kingdom. Issue 2, Vol. 7, 2013, pp. 52 – 6 p.), share 25%, ISSN 2074-1316. Available on Internet: . KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. – KRPÁLEK, P. – DVORAK, D. Pedagogical Practice and its Significance Teachers. International Journal of Education and Information Technologies, Cambridge. Unit Issue 2, Vol. 7, 2013, pp. 62 – 71 (10 p.), share 33%, ISSN 2074-1316. Available on Intern www.naun.org/multimedia/NAUN/educationinformation/2008-115.pdf >. ŠTÚR, M., SOTÁK, V., KRPÁLEK, P. Podpora finančného a ekonomického vzdelávania. In: VÁRKOL (ed.) Dnešné trendy inovácií. Monografie. 286 s. První vydání. Dubnica nad Váhom: MiF, vyd technologický institut, Dubnica nad Váhom (SR), 2013, s. 260 – 271, podíl 33%, ISBN 978-80 ŠTÚR, M., SOTÁK, V., KRPÁLEK, P. Odborné metodické prípravy na výučbu predmetu Ekonomika p odborné školy – tematický celok Podnik a podnikanie. In: Sborník recenzovaných příspěvků m konference „Vzájomná informovanosť – cesta k efektívnemu rozvoju vedecko-pedagogickej činn 2013, Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa (SR), s. 134 - 140, podíl 33%, ISBN 978-80-55 ŠTÚR, M., KRPÁLEK, P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Finančná gramotnosť na školách. In: Recenzova příspěvků vědecké interdisciplinární vědecké konference QUAERE 2013, vol. III., 20. – 24. Králové: MAGNANIMITAS, s. 1614 – 1623, podíl 33%, ISBN 978-80-905243-7-8. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K., FEDIČ, D., KRPÁLEK, P. Innovative teaching methods: The role of Bus for german students. In: Proceedings of the International Conference on Education nad New 2013. Lisbone (Portugal): World Institute for Advanced Research and Science, pp. 457 – 459 978-989-978665-3. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K., KRPÁLEK, P. System Reconstruction in the Field–Specific Methodology Subjects. Journal of Communication and Computer. David Publishing Company, Rosemead, USA, Number 6, June 2013, pp. 759 –768 (10 p.), share 50%, ISSN 1548-7709 (print), ISSN 1930-15 Abstracted/Indexed in Database of EBSCO, Chinese Database of CEPS, Airitu Inc. & OCLC, Chi Journals Database, VIP Corp., Chongquing, P.R.China, CSA Technology Research Database, Ulr Directory, Summons Serials Solution. KRPÁLEK, P. Ekonomika podniku. Obsahová analýza. Aktualizace a inovace. In: Sborník recenz mezinárodní vědecké konference „Současné trendy v ekonomickém vzdělávání“, 15. 11. 2013, F 50 – 56, ISBN 978-80-245-1989-0. KRPÁLEK, P. Význam a perspektivy elektronického podnikání v podnikové ekonomice a řízení l zdrojů. In: Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference „Současné trend vzdělávání“, 15. 11. 2013, FFÚ VŠE Praha, s. 57 – 63, ISBN 978-80-245-1989-0. KRPÁLEK, P. Řízení lidských zdrojů jako obsahová komponenta podnikové ekonomiky. In: Sborn příspěvků mezinárodní vědecké konference “Média a vzdělávání 2013“, organizované v koopera Hradec Králové, VŠE Praha, Uniwersitetu Zielonogorskiego (PL) a odborného časopisu Media4u – 29, ISBN 978-80-87570-15-9, dostupné z www: < http://www.extrasystem.com/9788087570159.p KRPÁLEK, P., PLOCH, J. Přístupy k rozvoji e-learningu na Vysoké škole obchodní v Praze. Sb recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference “Média a vzdělávání 2013“, organizo v kooperaci Univerzity Hradec Králové, VŠE Praha, Uniwersitetu Zielonogorskiego (PL) a odb časopisu Media4u.cz, 2013, s. 30 – 33, podíl 50%, ISBN 978-80-87570-15-9, dostupné z www: www.extrasystem.com/9788087570159.pdf>. KRPÁLEK, P., KULHÁNEK, A. Fenomén podnikatelství v podnikové ekonomice a řízení lidských z Sborník recenzovaných příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Investice jako zdroj eko růstu v současných podmínkách“, 29. 11. 2013, Praha: VŠMIEP, 256 – 267 (12 s.), autorský p 978-80-86847-68-9. KRPÁLEK, P. Ekonomika podniku, zpracované a sdílené e-objekty k e-learningu: textová studi s.) a komplet prezentací k podpoře přímé výuky studijního předmětu Ekonomika podniku (399 dostupné na dokumentovém serveru UIS, katedra financí a účetnictví VŠO Praha [online] [cit KRÁLOVÁ, A. – NOVÁK, J. – KRPÁLEK, P. et al. Teoretické aspekty racionalizace ekonomického vědecká monografie, VŠE Praha - EU Bratislava, Praha: Press 21, 2014, s. 534, autorský pod 978-80-905181-5-5. ŠTÚR, M. – RUSNÁKOVÁ, S. – KRPÁLEK, P. – KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Lesson Planning in Preparat Teachers. In: 19. ročník mezinárodní vědecké konference - Modernizace vysokoškolské výuky předmětů. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2014, s. 71-74. ISBN 978-80-7435-384- KRPÁLEK, P. Význam integrace podnikavosti pro rozvoj lidských zdrojů. In:Integrace ekonomi Sborník z mezinárodní vědecké konference KDEP FFÚ VŠE Praha, Praha: Oeconomica, 2014, s. 9 978-80-245-2049-0. KRPÁLEK, P. Integrace problematiky financí do podnikové ekonomiky. In Integrace ekonomické Sborník z mezinárodní vědecké konference KDEP FFÚ VŠE Praha, Praha: Oeconomica, 2014, s. 1 978-80-245-2049-0. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. – KRPÁLEK, P. Skúsenosti s výučbou nového predmetu Komunikačné a pre technológie v moderných koncepciách vyučovania študentov učiteľstva na VŠE v Prahe. In: Me vedecká konferencia „Inovácie v ekonomickom vzdelávaní". KP NHF EU Bratislava, 2014, 6 s., 978-80-225-3960-9. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. – KRPÁLEK, P. Koncepcia vzdelávania začínajúcich vysokoškolských uči 10. medzinárodnú vedeckú konferenciu SCHOLA 2014. Inovácie vo výchove a vzdelávaní – Trend didaktike. Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom. 242-249 s. ISBN 978-80-897 KRPÁLEK, P. Organizační formy, kvalita a evaluace výuky ve vysokoškolském vzdělávání. In: Pedagogická příprava pro začínající vysokoškolské učitele a doktorandy na VŠE. Metodická p z projektu IRS/MF/F1/10/2014, Praha: Oeconomica, 207 s., z toho Krpálek, P. s. 56 – 75 (20 autorský podíl 10%, ISBN 978-80-245-2059-9. KRPÁLEK, P. – VACÍNOVÁ, T. Případová studie Staff development na Vysoké škole obchodní v P In: Konkurenceschopnost ekonomiky – problémy a faktory jejího zvyšování. Sborník z mezinár ekonomické konference, VŠMIEP 21. 11. 2014, Brno: Tribun, a.s., s. 147 – 157, autorský pod 978-80-86847-76-4. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. – KRPÁLEK, P. Possibilities to Support Entrepreneurship in the Czech and Slovakia. In: Universal Journal of Industrial and Business Management. Horizon Researc Corporation USA, 2 (8), 2014. p. 210 – 218. (share 50%), ISBN 2332-3329. KRPÁLEK, P. Rozvoj lidských zdrojů v ekonomice dopravy. In: Sborník příspěvků z 15. setkán TTnet ČR “Faktory ovlivňující vývoj profese učitele“, Kostelec nad Černými lesy, 12. – 13. Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pracovníků, s. 22 – 24, ISBN 978-80-7481-090-9. KRPÁLEK, P. – KRELOVÁ, K. Kurzy pro vysokoškolské pedagogy. In: Sborník příspěvků z 15. se TTnet ČR “Faktory ovlivňující vývoj profese učitele“, Kostelec nad Černými lesy, 12. – 13. Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pracovníků, s. 25 – 27, ISBN 978-80-7481-090-9. KRPÁLEK, P. – KADAŇOVÁ, E. Efektivní styl práce vysokoškolského učitele, vědecká monografi Media, s.r.o., 2014, 100 s., autorský podíl 50%, ISBN 978-80-905122-7-6. KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. – KRPÁLEK, P. – KOLÁŘOVÁ, D. Developing Entrepreneurial Skills Using Teaching. In: Proceedings of the the 8th. International Scientific Conference „Rural Envir Education. Personality (REEP)“. Jelgava, Latvia, 15. – 16. 5. 2015, pp. 115 – 121 (7 p.)  abstracted/indexed SCOPUS, Web of Science, ISSN 2255-808X, ISBN 978-9984-48-179-1, [online 2016-01-15] Available from www: . KRPÁLEK, P. Organizační formy výuky v didaktickém systému vysokoškolského vzdělávání. In: sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Ekonomické vzdělávání v SR a ČR. Ekonom Bratislavě, vzdělávací zařízení Virt, 19. 6. 2015, CD-ROM, s. 43 – 47 (5 s.), ISBN 978-80- KRPÁLEK, P. – KULHÁNEK, A. Rozvoj podnikavosti v dopravně ekonomických studijních oborech. sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Ekonomické vzdělávání v SR a ČR. Ekonom Bratislavě, vzdělávací zařízení Virt, 19. 6. 2015, CD-ROM, s. 48 – 54 (7 s.), ISBN 978-80- KRPÁLEK, P. Didaktické a mediální aspekty ve výuce podnikové ekonomiky a financí. In: Chro Šedivý, J. – Drtina, R. (ed.) Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konferen vzdělávání 2015“, organizované v kooperaci Univerzity Hradec Králové, VŠE v Praze, Charkov technické univerzity jm. Petra Vasylenka a odborného časopisu Media4u Magazine, Praha: Ext 25, 2015, s. 116 – 119 (4 s.), ISBN 978-80-87570-30-2, [online] [cit. 2016-01-15] dostupné extrasystem.com/9788087570302.pdf>. KRPÁLEK, P. Podpora rozvoje podnikavosti ve výuce podnikové ekonomiky. Případová studie z praxe VŠO v Praze, o.p.s. Media4u Magazine č. 4/2015, ročník XII., s. 62 – 65, ISSN 1214-9 [cit. 2016-01-15] dostupné z www: < http://www.media4u.cz/aktualvyd.pdf>, časopis ze Sezna neimpaktovaných periodik, který vydává RVVI ČR.  ****************************************************************************************** * PhDr. Monika Nová (Měrotská), Ph.D. ****************************************************************************************** MĚROTSKÁ, M. Haiti a tři měsíce po zemětřesení. In Sociální, ekonomické, právní a bezpečno současnosti. Praha: SVŠES, 2010, s. 48-53. ISBN 978-80-86744-84-1. MĚROTSKÁ, M. Výchova k dobrovolnictví: mezinárodní dobrovolnictví a rozvojová spolupráce. MARTINEK, M., BIENKOWSKA. Sociálně-výchovné kontexty s ohroženou mládeží. Praha: Jabok, 20 ISBN 978-80-904681-0-8. NOVÁ, M. Multikulturní ošetřovatelství – multikulturní péče. In Humanitární pomoc a rozvoj roce 2013 a další aspekty pomoci. Praha: HITS, 2013, s. 6-9. ISBN 978-80-904964-6-0. NOVÁ, M. 2015. Kulturní rozmanitost aspekty vnímání odlišností. In TURIAK, E. Koncipovanie člověka v dialogov výchovy. Ružomberok: Katolícká univerzita v Ružomberku, 2015, s. 62-66. 978-80-561-0221-3. NOVÁ, M. 2015. Prostituce v africkém státě Zimbabwe – sociální a zdravotní aspekty. In Abs Social Pathology Among Youth. Bratislava: Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. s. 95-97. ISBN 978-80-8132-131-3. NOVÁ, M. 2015. Zimbabwe – poskytování rozvojové spolupráce v nedemokratickém politickém pr Development and democracy. Thinking Ahead for Sustainable Development. Bratislava: Points ISBN 978-80-971310-4-3, EAN 9788097131043.  s. 94– 100 NOVÁ, M, JURISTY, J. 2015. Testování statistických hypotéz v tématech sociální práce. In Z a sociálna práca. Vedecký časopis Vysokej školy zdravotnictva a sociálnej práce sv. Alžbet Bratislave a Fakulty zdravotnictva a sociálnej práce Trnavskej univerzity v Trnave. Bratis s. r. o. s. 152-156. ISSN 1336–9326. NOVÁ, M. 2015. Ubuntu – Aftická filozofická koncepce v současnosti. Acta Missiologica. s. 1337-7515.    NOVÁ, M. 2015. Zimbabwe – porušování lidských práv a rozvojová spolupráce. In Eštok, G. GE BZDILOVÁ, R. Ľudské práva: Kam kráčaš demokracia Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košici 373-382. ISBN 978-80-8152-380-9. NOVÁ, M. 2015. Zdravotně-sociální aspekty v Ugandě – pomoc místním obyvatelům od českých a nevládních neziskových organizací. In Zdravotníctvo a sociálna práca. Vedecký časopis Vyso zdravotnictva a sociálnej práce sv. Alžbety, n.o., v Bratislave a Fakulty zdravotnictva a Trnavskej univerzity v Trnave. Bratislava: SAMOSATO, s. r. o. s. 149-151. ISSN 1336–9326. NOVÁ, M. 2015. Zimbabwe – porušování lidských práv a rozvojová spolupráce. In Eštok, G. GE BZDILOVÁ, R. Ľudské práva: Kam kráčaš demokracia Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košici 373-382. ISBN 978-80-8152-380-9. NOVÁ, M. 2016. Health care and socil issues in Uganda – Aid provided to the locals by Czec organization. In Beňo, P., Sabova, A., SRAMKA, M. Social problems og marginalized groups. Martin Luther of Social Work, Serbia. p. 70-73. ISBN:  978-86-80092-19-5 NOVÁ, M. 2016. Hypotheses statistically tested by the chi-squared distribution method.In B A., SRAMKA, M. Social problems og marginalized groups. Bacsky Petrovec : Martin Luther of Serbia. p. 83-86. ISBN:  978-86-80092-19-5 NOVÁ, M. 2016. Zdravotně-sociální práce v transitním táboře pro migranty. Sborník příspěvk konference. Kvalita a její perspektivy. Péče o psychiku ve zdraví a nemoc. Pardubice: Univ s. 64-70. ISBN 978-80-7395-979-1 NOVÁ, M. 2016. Prostitution in Zimbabwe - Social and health care aspects. In Šuvada, J., C P., Tománek, P. Social Pathology I. Warsawa:  WMU Publishing house. p. 213 – 221 ISBN 95 - 978-83-7520-206-9. NOVÁ, M. 2016. Migration – Models and Principles of Immigrant Integration. In Internationa European Integration. Ostrava: VŠB technická Univerzita Ostrava. s. 673-678. ISBN 978-80-2 ****************************************************************************************** * MUDr. Jiřina Ondrušová, Ph.D. ****************************************************************************************** KALVACH Z., ŠNEJDRLOVÁ M., ONDRUŠOVÁ J., DRBAL C. Zdravotní stav ve stáří. Demografie, 200 265-269. ISSN 0011-8265. KALVACH Z., DRBAL C., ZAVÁZALOVÁ H., ŠNEJDRLOVÁ M., ONDRUŠOVÁ J. Geriatrický pohled na zdr ve stáří – změna paradigmatu ? Časopis lékařů českých. 2006, 154: 909-915. ISSN 0008-7335. ONDRUŠOVÁ J., KALVACH Z., ŠNEJDRLOVÁ M., NOVOTNÁ E. Logodiagnostika jako nástroj k poznává u seniorů. 11. Pražské gerontologické dny 2007. Sborník abstrakt. Praha: ČALS, 2007. ISBN NOVOTNÁ E., ŠNEJDRLOVÁ M., ONDRUŠOVÁ J., KALVACH Z. Geriatrický syndrom hypomobility, deko slabosti. 11. Pražské gerontologické dny 2007. Sborník abstrakt. Praha: ČALS, 2007. ISBN 8 KALVACH Z., J., ŠNEJDRLOVÁ M., ONDRUŠOVÁ J.,NOVOTNÁ E. Koncept geriatrické deteriorace, kř deskripce pacientů pomocí geriatrických syndromů. 11. Pražské gerontologické dny 2007. Sbo Praha: ČALS, 2007. ISBN 80-86541-18-5. ŠNEJDRLOVÁ M., ONDRUŠOVÁ J., NOVOTNÁ E., KALVACH Z. Medicína dlouhověkosti (longevity medi nebo realita? 11. Pražské gerontologické dny 2007. Sborník abstrakt. Praha: ČALS, 2007. IS ONDRUŠOVÁ J. Gerontologická problematika životní smysluplnosti. In Kontexty sociální a cha práce. Sborník katedry psychosociálních věd a etiky UK HTF. Praha: nakladatelství L. Marek 978-80-87127-07-0. ONDRUŠOVÁ J. Možnosti využití logoterapie při práci se seniory. 12. Pražské gerontologické abstrakt. Praha: ČALS, 2008. ISBN 80-86541-25-8. ŠNEJDRLOVÁ M., KALVACH Z., OTOVÁ B., ONDRUŠOVÁ J. Stárnutí a involuční změny. In Geriatric geriatrický pacient. Praha: Grada, 2008.  kpt. 2, s.39-45. ISBN 978-80-247-2490. KALVACH Z., ONDRUŠOVÁ J., ŠNEJDRLOVÁ M. Hodnocení sociálních souvislostí.In Geriatrické sy geriatrický pacient. Praha: Grada, 2008.  kpt. 3.3.6., s. 104–108. ISBN 978-80-247-2490. KALVACH Z., ONDRUŠOVÁ J., ŠNEJDRLOVÁ M. Hodnocení kvality života.In Geriatrické syndromy a pacient. Praha: Grada, 2008.  kpt. 3.3.7., s. 109-110. ISBN 978-80-247-2490. ONDRUŠOVÁ J., KALVACH Z. Syndrom duálního senzorického deficitu.In Geriatrické syndromy a pacient. Praha: Grada, 2008.  kpt.6.12., s.287-293. ISBN 978-80-247-2490. KALVACH Z., JANEČKOVÁ H., ONDRUŠOVÁ J. Syndrom maladaptace. In Geriatrické syndromy a geri Praha: Grada, 2008.  kpt. 6.13., s.293-299. ISBN 978-80-247-2490. ONDRUŠOVÁ J. Měření kvality života u seniorů. Česká geriatrická revue 2009; 7(1): 36-39. I ONDRUŠOVÁ J. Smysluplnost života ve stáří. Česká geriatrická revue. 2010; 8(1-2): 50-55. I ONDRUŠOVÁ J. Smysl života ve stáří– společenské aspekty dlouhověkosti. Pražské gerontologi Sborník abstrakt. Praha: ČALS, 2010. ISBN 80-86541-18-5. ONDRUŠOVÁ J. Smysl života ve stáří - výsledky výzkumu a jejich uplatnění v sociální práci. pomáhajících profesí v oblasti zdravotnictví a sociální péče.Sborník příspěvků z konferenc Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžběty, 2010:  336-348. ISBN 978-80-8738 ONDRUŠOVÁ J. Smysl života ve stáří. (Slovo úvodem). Interní medicína pro praxi 2010; 9. So 1010-7299. ONDRUŠOVÁ, J. Stáří a smysl života. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1997-2. ONDRUŠOVÁ, J., DRAGOMIRECKÁ, E. Smysl života a depresivita u českých seniorů. Českoslovens 2012; 3 : 193-205. ****************************************************************************************** * Mgr. Sylvie Stretti ****************************************************************************************** STRETTI, S., KAŇÁK, J. Základní struktura pomáhajícího rozhovoru po telefonu. Odborná příl Linka bezpečí, březen 2011, s. 7-8. KAŇÁK, J., STRETTI, S. Faktory ovlivňující komunikaci o sexualitě a její obsah: zkušenosti klientů a klientek NZDM. In Děti a jejich sexualita – rádce pro rodiče a pedagogy. 1. vyd. 2014, s. 105-161. ISBN 978-80-264-0290-9. KAŇÁK, J., STRETTI, S. Nástroje posouzení spirituální dimenze klientů v pomáhajících profe theologica et religionistica, 2015, IV, č. 1, s. 42-56. ISSN 1338-7251. STRETTI, S., KAŇÁK, J. Jak s dětmi mluvit o sexualitě. In Děti a jejich sexualita – rádce pedagogy. 1. vyd. Brno: C Press, 2014, s. 164-200. ISBN 978-80-264-0290-9. ****************************************************************************************** * Mgr. Lukáš Urban, Ph.D. ****************************************************************************************** DANICS, Š., DUBSKÝ, J., KAMÍN, T., URBAN, L. Základy sociologie a politologie. 2., upr. vy Čeněk, 2014. 366 s. ISBN 978-80-7380-486-2. URBAN, L. Sociologie trochu jinak. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. 272 s. ISBN 978-80-2 URBAN, L., DUBSKÝ, J. a kol. Sociální patologie. Praha: PA ČR, 2011. 136 s. ISBN 978-80-72 URBAN, L., DUBSKÝ, J., BAJURA, J. 2., rozš. vyd. Sociální deviace. Plzeň: Aleš Čeněk, 2012 80-7380-397-1. URBAN, L., DUBSKÝ, J., MURDZA, K. Masová komunikace a veřejné mínění. Praha: Grada, 2011. 978-80-247-3563-4. ****************************************************************************************** * doc. Paed.Dr. Olga Zelinková, CSc. ****************************************************************************************** ZELINKOVÁ, Olga. Příspěvek k rozvoji sluchového vnímání. In BALÁŽ, J. et al. Interpersonál jej poruchy.Bratislava : Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1988, s.255-258. ZELINKOVÁ, Olga. Evaluation of the efficiency of reading in the Czech Republic. InSCHNEIDE STENGARD, Cecilia. Inventory of European lingitudinal studiesof reading and spelling. Wurz s.32-33. ISBN 92-828-8321-3 ZELINKOVÁ, Olga. Terapeutické techniky. In LECHTA, Viktor et al. Terapia narušenejkomunika schopnosti.Martin : Osveta, 2002, s. 262 – 268. ISBN 80-8063-092-5. ZELINKOVÁ, Olga. Dyslexia in the Czech Republic. In SMYTHE, Ian, EVERAT John, SALTER, Robi Book of Dyslexia.Chichester: John Wiley + Sons, 2004, s.68-71. ISBN 0-471-49646-4. ZELINKOVÁ, O. Odchylky ve vývoji čtení. In KOCUROVÁ, Marie a kol. Analyticko-syntetická a ve výuce čtení. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-578-2. ZELINKOVÁ, O. Podíl kognitivních procesů při osvojování čtení. In KOCUROVÁ, Marie a kol. A syntetická a genetická metoda ve výuce čtení. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2012 978-80-7290-578-2. ZELINKOVÁ, O. Výuka cizích jazyků. In SMYTHE, I. a kol. Dyslexie. Průvodce pro rodiče a uč Consulting, 2013. ZELINKOVÁ, O., ČEDÍK, M. Mám dyslexii. Praha: Portál, 2013. 144s. ISBN 978-80-262-0349-0. ****************************************************************************************** * Paed.Dr. Mgr. Hana Žáčková ****************************************************************************************** ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Dysgrafie. Praha: D+H, 2005. 66 s. ISBN 978-80-903579-2-1. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Metody hodnocení a tolerance dětí s SPU. Praha: D+H, 2006. 44 978-80-903579-4-6. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škol 2007. 45 s. ISBN 978-80-93869-3-8. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Máte neklidné, nesoustředěné dítě? Pro učitele a vychovatele. 2007.127 s. ISBN 978-80-903869-1-4. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Smyslové vnímání. Praha: D+H, 2007. 67 s. ISBN 978-80-903579-9 ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. SOVOVÁ, H. SPU na 2. stupni ZŠ. Praha: D+H, 2007. 82 s. ISBN 9 ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Relaxace nejen pro děti s ADHD. Praha: D+H, 2008.60s. ISBN 978 JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. a kol. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vz potřebami. Praha: D+H, 2009. 156 s. ISBN 978-80-87295-00-7. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 200 978-80-7367-474-8. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grad ISBN 978-80-247-2697-7. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Dyslexie. Praha: D+H, 2011. 63s. ISBN 978-80- 903869-7-6. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Dyslexie. Dotisk 2., upr. vyd. Praha: D+H, 2011. 64 s. ISBN 97 JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Dysortografie. Praha: D+H, 2012. 68 s. ISBN 978-80-87295-10-6. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Je naše dítě zralé pro vstup do školy? Praha: Grada, 2014. 141 978-80-247-4750-7. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Máte neklidné, nesoustředěné dítě? Pro rodiče a vychovatele. P 81 s. ISBN 978-80-87295-16-18. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Mám poruchu pozornosti, i když jsem dospělý? Praha: D+H, 2014. 978-80-87295-17-5. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Máme dítě s ADHD – rady pro rodiče. Praha: Grada, 2015. 262 s. 978-80-247-5347-8. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Jak se učit s dítětem s SPU a s poruchou pozornosti? Praha: D+ ISBN 978-80-903579-7-6. ****************************************************************************************** * Mgr. Monika Válková ****************************************************************************************** VÁLKOVÁ, M., KOREJSOVÁ, M., HOLMEROVÁ, I. Diskusní materiál k východiskům dlouho péče v Če publice. Praha: MPSV, 2009.