Habilitační a jmenovací řízení ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Základní informace k oboru akreditovanému na Husitské teologické fakultě Obor Teologie je akreditován pro habilitační řízení do 28. 07. 2025 *========================================================================================= * Seznam profesorů a docentů pracoviště, kteří zajišťují obor *========================================================================================= • prof. ThDr. Jan B. Lášek, Dr.h.c. (mult.) • prof. Dr. Josef Dolista, ThD., PhD. • prof. ThDr. Ján Liguš, PhD. • doc. ThDr. Jiří Vogel, ThD. • doc. ThDr. Gorazd Josef Vopatrný, ThD. • doc. ThLic. Pavel Milko, PhD. • doc. PhDr. Zdeněk Vojtíšek, ThD. • doc. ThDr. Kamila Veverková, Ph.D. • doc. PhDr. Jiří Pavlík, Ph.D. • doc. ThDr. Markéta Holubová, Th.D. • doc. ThDr. Jiří Gebelt, Th.D. • doc. Mgr. David Biernot, Th.D. • doc. ThDr. Pavla Damohorská, Th.D. • doc. PhDr. ThDr. Mgr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. *========================================================================================= * Probíhající habilitační řízení *========================================================================================= • ThDr. Jan Rokyta Ph.D., UNI Pardubice • ThDr. et Mgr. Pavel Helan, Th.D., Katedra historické teologie a církevních dějin • PhDr. Bc. Zuzana Svobodová, Ph.D., Katedra učitelství, 10 / 2022 Na základě OR 72/2017 ve znění opatření rektora č. 16/2019, čl. 10, odst. 2: Habilitační p zveřejňovány nejméně pět pracovních dní před konáním obhajoby. K nahlížení veřejnosti jsou Oddělení vědy, doktorského studia a zahraničních styků (4. patro, místnost H402a). *========================================================================================= * Seznam profesorů a docentů jmenovaných v posledních pěti letech *========================================================================================= Docenti jmenovaní na Univerzitě Karlově Husitské teologické fakultě od roku 2020 Jmenovaný/á Pro obor Účinnost doc. PhDr. ThDr. Mgr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. teologie od 1. 8. 202 doc. ThDr. Pavla Damohorská, Th.D. teologie od 1. 6. 202 doc. Mgr. David Biernot, Th.D. teologie od.1. 8. 202 Docenti jmenovaní na Univerzitě Karlově Husitské teologické fakultě v období 2015-2019 Jmenovaný/á Pro obor Účinnost doc. ThDr. Jiří Gebelt, Th.D. teologie od. 1. 12. doc. ThDr. Markéta Holubová, Th.D. teologie od 1. 12. 2 doc. Henžel Ján, ThDr. Ing., Ph.D. teologie od 1. 8. 20 doc. PhDr. Jiří Pavlík, Ph.D. teologie od 1. 12. 2 doc. PhDr. Josef Bartoň, Th.D. teologie od 1. 12. 2 doc. ThDr. Kamila Veverková, Ph.D. teologie od 1. 8. 20 Profesoři jmenovaní na Univerzitě Karlově Husitské teologické fakultě v období 2015-2019 Statistiky a jmenné seznamy viz https://www.cuni.cz/UK-4106.html#8 [ URL "https://www.cuni UK-4106.html#8"] Informace o akreditovaných oborech na UK [ URL "http://www.cuni.cz/uk-214.html"] Zákon o VŠ č. 111/98 Sb. [ URL "http://www.cuni.cz/UK-104.html"] Řád habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem [ URL "https://www.cuni.cz/UK-89 Kritéria pro habilitační a jmenovací řízení platná do 1. 7. 2007 [ URL "http://www.cuni.cz Nová doporučená hlediska hodnocení pro habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem cuni.cz/UK-9992.html"] Požadovaná úprava výkazu pedagogické činnosti [ URL "HTF-99-version1-Hab_vykazPC_vzor.doc" Osnova stanoviska habilitační komise a jmenovací komise [ URL "http://www.cuni.cz/uk-2569. Opatření rektora č. 35/2019 [ URL "https://cuni.cz/UK-9992.html"] Doporučená hlediska hodn habilitační řízení a řízení pro jmenování profesorem a minimální požadavky na obsah odůvod a hodnotící komise včetně stanovení náležitostí předkládaných materiálů Univerzity Karlovy opatření rektora č. 26/2017), dále Opatření rektora 20/2023 Změna opatření rektora č. 35/2019 – Doporučená hlediska hodnocení pro habilitační řízení a jmenování profesorem a minimální požadavky na obsah odůvodnění habilitační a hodnotící kom stanovení náležitostí předkládaných materiálů Univerzity Karlovy [ URL "https://cuni.cz/UK ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒DŮLEŽITÉ!▒▒ Opatření rektora č. 55/2023 - Předcházení střetu zájmů v habilitačním řízení a v řízení ke jmenování profesorem [ URL "HTF-99-version1- uk_13254_version1_or___55_2023___ke_stretu_zajmu_v_habilitacnim_rizeni.pdf"] (pdf) Od 1. 1 *========================================================================================= * Soupis příloh habilitačního spisu *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ 1. Žádost o zahájení habilitačního řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ Předkládá uchazeč děkanovi fakulty na příslušném formuláři [ URL "HTF-99-version1-hab_zaha který zahrnuje i soupis předkládaných příloh 1 – 10, ve dvojím písemném vyhotovení a na fl ------------------------------------------------------------------------------------------ 2. Strukturovaný životopis – vlastnoručně podepsaný každý list ------------------------------------------------------------------------------------------ • základní osobní údaje, • průběh vzdělání a získání vědeckých hodností. Datum absolvování a název absolvovaného st programu, nebo vysokoškolského oboru podle dřívějších předpisů, název absolvované vysoké titulu CSc., DrSc. – kdy a kým byly uděleny, • průběh zaměstnání. Data (od-do) jednotlivých zaměstnání, pracovní zařazení a velikost pr případně data změn pracovního zařazení u jednoho a téhož zaměstnavatele. Současné pracov zařazení. • Dále se uvádějí informace dokreslující odborný profil uchazeče: • např. organizace významných akcí, vědecká ocenění, údaje o vědeckých kontaktech se zah institucemi, přednášková činnost na pozvání v zahraničí, • přehled členství a funkcí ve a) vědeckých radách významných pracovišť, b) vědeckých sp redakčních a edičních radách významných vědeckých publikací - jmenovitý seznam s funkč • podíl na organizaci mezinárodních vědeckých konferencí a) přednášející ve smyslu invit (doložit zvacím dopisem nebo programem konference) b) organizátor nebo člen přípravnéh předseda sekce konference. ------------------------------------------------------------------------------------------ 3. Doklady o dosaženém vysokoškolském vzdělání a získaných příslušných titulech, vědeckých ověřené kopie ------------------------------------------------------------------------------------------ Pro habilitační řízení je doporučeno předchozí získání vědecké hodnosti CSc., Dr., Ph.D., případně ekvivalentní vědecké hodnosti. Případná výjimka z tohoto pravidla musí být řádně uchazečem. 2x ------------------------------------------------------------------------------------------ 4. Doklady osvědčující pedagogickou praxi ------------------------------------------------------------------------------------------ • 4.1. Uchazeč předloží potvrzení o pedagogické praxi od zaměstnavatele. Pokud jde o pedag na zahraničních univerzitách, rovněž se vyžaduje potvrzení příslušné zahraniční univerzi • 4.2. Výkaz pedagogické činnosti uchazeče nejméně za poslední tři roky souvislé činnosti – vlastnoručně podepsaný každý list. Pedagogickou činnost uchazeče probíhající na více f vysokých školách je nutné ve výkazu zpřehlednit. Dřívější výukové aktivity charakterizov Výkaz pedagogické činnosti v tabulkové formě [ URL "HTF-99-version1-Hab_vykazPC.doc"] ------------------------------------------------------------------------------------------ 5. Seznam vědeckých a odborných prací ------------------------------------------------------------------------------------------ – vlastnoručně podepsaný každý list. Předepsaná struktura seznamu [ URL "HTF-99-version1-Hab_SVOP.doc"] Doporučené hledisko hodnocení k publikační činnosti [ URL "http://www.cuni.cz/UK-2669.html ------------------------------------------------------------------------------------------ 6. Seznam citací prací uchazeče ------------------------------------------------------------------------------------------ - vlastnoručně podepsaný každý list seznamu. Uvádí se vždy nejprve písmeno a číslo, odpovídající název práce ze seznamu publikací uchaz existuje citační ohlas. Pod touto položkou se uvádějí publikace, které ji citují (dle norm Citace musí být uváděny bez autocitací. Autocitací se rozumí skutečnost, že se v seznamu a práce vyskytuje jméno uchazeče. Do citací lze započítat i recenze, pokud byly publikovány periodikách. Položky citačních ohlasů se průběžně číslují. ------------------------------------------------------------------------------------------ 7. 7. Uvedení tří nejvýznamnějších vědeckých a odborných prací uchazeče se stručnými chara jejich významu a přínosu pro rozvoj oboru ------------------------------------------------------------------------------------------ - vlastnoručně podepsaný každý list. ------------------------------------------------------------------------------------------ 8. Seznam řešených grantů, výzkumných záměrů a center ------------------------------------------------------------------------------------------ Nutné odlišit granty vědecko-výzkumného charakteru od grantů realizačně-projektových (FRVŠ rozvojové programy MŠMT ČR apod.) U každé položky uvést roky realizace, název a číslo grantu, poskytovatel, podíl (hlavní ře spoluřešitel), výstup. vlastnoručně podepsaný každý list. ------------------------------------------------------------------------------------------ 9. Přehled absolvovaných vědeckých nebo odborných stáží jak tuzemských, tak i zahraničních ------------------------------------------------------------------------------------------ - ve struktuře: období, země/instituce, v jakém programu se stáž uskutečnila a zahraničníh struktuře. Účast na konferenci se nepovažuje za stáž. vlastnoručně podepsaný každý list ------------------------------------------------------------------------------------------ 10. V případě, že uchazeč je zaměstnancem jiné fakulty ------------------------------------------------------------------------------------------ - předložení doporučení děkana fakulty, na které je uchazeč v pracovním poměru. ------------------------------------------------------------------------------------------ 11. Habilitační práce ------------------------------------------------------------------------------------------ Předkládají se čtyři podepsané výtisky habilitační práce (Čestné prohlášení). ------------------------------------------------------------------------------------------ 12. Doklad o úhradě nákladů spojených s řízením ve výši 2000,- Kč ------------------------------------------------------------------------------------------ Kontakt na probíhající řízení: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. E-mail: marketa.langer@htf.cuni.cz [ URL "mailto:marketa.langer@htf.cuni.cz"] Úřední hodiny: středa 12-14 hodin, konzultace dle dohody Tel.: +420 222 539 209 Kancelář: H402a Kontakt: Mgr. Viktorie Slováková, Ph.D. vedoucí oddělení vědy, výzkumu a zahraničních styků E-mail: viktorie.slovakova@htf.cuni.cz [ URL "mailto:viktorie.slovakova@htf.cuni.cz"] Úřední hodiny: konzultace dle dohody Tel.: +420 222 539 209 Kancelář: H108