Extenze 2020 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Všichni studenti a vyučující na Husitské teologické fakultě Univerzity Karlovy, bratři a s přiznivci sboru CČSH na Vinohradech! Letos se již po páté společně sejdeme k obnoveným Kov přednáškám pro veřejnost učitelů Husitské teologické fakulty Univerzity Karlovy. Sejdeme s 100. jubilea vzniku CČSH a to bude také tvořit jejich společné téma z různých úhlů a persp Vždy ve čtvrtek od 19:00 ve Farského sále v husově sboru na Vinohradech (Dykova 1, Praha 1 *========================================================================================= * Program přednášek: *========================================================================================= • 16. 1. 2020 ThDr. Jaroslav Hrdlička – 1945 a 1989: roky přelomu bohosloveckého vzdělávání CČSH • 23. 1. 2020 doc. Mgr. Jiří Beneš, Th.D. – Problém navazování v husitské starozákonní biblistice Přerušená kontinuita starozákonní vykladačské práce v CČSH  nastoluje určitou perspektiv směřování husitské biblistiky v budoucnosti. V pozadí těchto úvah jsou otázky: proč byl husitského bohosloví pouze Nový zákon? Na koho a na co navazovat ve starozákonní husitsk Existuje v husitské biblistice vůbec nějaká kontinuita? Kde jsou žáci našich učitelů a k naši? Jak dál (příklad interpretace)? • 30. 1. 2020 doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D. – Bible jako Písmo svaté a Slovo Boží v teologii Církve čes husitské Je možné, aby si Písmo svaté zachovalo navzdory rozsáhlé biblické kritice pozici nejdůle objektivní normy křesťanského myšlení? Má kritická biblistika význam pro zacházení s Bib teologickým textem? Jak je to s jednotou kánonu Starého a Nového zákona? Lze vůbec hovoř o Písmu svatém či Slovu Božím? Tyto a některé další otázky se příspěvek pokusí zodpovědě • 6. 2. 2020 Mgr. Pavel Kolář, Th.D., M.T.S. – Mezi školní výukou náboženství a nedělní školou : refl pedagogiky v Církvi československé Počátkem třicátých let byl na vybraných školách v několika československých městech zahá pokusných reformních škol. Měl v praxi ověřit teoretický koncept jednotné diferencované vznikl v rámci dosavadní diskuze odborné pedagogické veřejnosti o reformě československé Předními představiteli této reformy byli mimo jiných V. Příhoda, O. Chlup, O. Kádner, L. reformy se stalo také zavádění nových forem a metod výuky, hodnocení a žákovské samosprá činnosti a organizace. V prezentaci nejprve stručně představím tuto pedagogickou reformu, abych pak hlavní pozo reflexi reformní pedagogiky v prostředí Cčs, zejména v katecheticko-pedagogickém myšlení R. Hovádka (Horského) a O. Rutrleho. • 13. 2. 2020 prof. ThDr. Jan Blahoslav Lášek, Dr.h.c. – Předpoklady založení CČSH Všichni jste srdečně zváni a těšíme se na Vás! Plná verze pozvánky [ URL "http://www.hs-vi content/uploads/2019/11/Extenze-2020-farsky-lq.jpg"]