Pedagogika na HTF UK ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Pedagogické programy na Husitské teologické fakultě připravují studenta na sociálně pedago poskytování výchovného a sociálně právního poradenství a také na navazující magisterské st pedagogickým zaměřením. Absolventi navazujícího programu Učitelství náboženství a základů pro střední školy pak mohou vyučovat na základních a středních školách, a to předměty nábo výchova, etická výchova a základy společenských věd. • K přihlášce [ URL "https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php? do=obory&fakulta=11280&fst=&druh=&stupr=&obor1=&nazev=pedagogika&jazyk=&delka=&zobraz=.. pedagogiku. • K přihlášce [ URL "https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php? do=obory&fakulta=11280&fst=&druh=&stupr=&obor1=&nazev=spole%C4%8Densk%C3%BDch&jazyk=&del na bakalářské studium Náboženství a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání navazující magisterské studium Učitelství náboženství a základů společenských věd pro st *========================================================================================= * Bakalářský studijní obor: Sociální pedagogika *========================================================================================= Absolventi tohoto oboru jsou schopni sociální práce, sociálně výchovného působení a sociál práce. Dokáží řešit různé sociální a sociálně zdravotní problémy klientů, podílí se na pos výchovného a sociálně právního poradenství, výchovné činnosti zaměřené na vytváření a rozš dovedností a návyků, upevňování hodnotové a sociálně pozitivní orientace, a to s využitím pedagogických metod při práci s dětmi, mládeží, dospělými i starými lidmi z různých sociál lidmi s různým zdravotním a psychosociálním znevýhodněním.  Své uplatnění najdou v resortu v družinách, školních klubech, střediscích volného času, dětských domovech, v institucích a výchovného poradenství, včetně výchovného poradenství na školách a v krizových centrech) spravedlnosti (v oblasti penitenciární a postpenitenciární péče jako vychovatelé ve výchov věznicích a jako probační pracovníci), v rezortu vnitra jako pracovníci v utečeneckých táb kriminální prevence. A  také v rezortu sociálních věcí a zdravotnictví (jako sociální asis kurátoři pro mládež, v ústavech sociální péče a v institucích sociálně zdravotní péče o se důchodců, LDN apod.). *========================================================================================= * Bakalářský studijní obor: Náboženství, etika a filozofie se zaměřením na vzdělávání *========================================================================================= Tento obor připravuje k navazujícímu magisterskému studiu s pedagogickým zaměřením. Absolv studia získávají znalosti z oblasti křesťanského náboženství, jsou vybaveni vědomostmi ze filozofie a etiky. Disponují také teoretickými znalostmi a omezenými praktickými dovednost a psychologie potřebnými pro vstup do následného magisterského studia umožňujícího výuku n středních školách a další pedagogickou práci s dětmi a mládeží.   *========================================================================================= * Navazující magisterský studijní obor: Učitelství etiky, náboženství a filozofie *========================================================================================= V navazujícím magisterském studiu je kladen důraz především na prohloubení znalostí z obla etiky, filozofie, pedagogiky a psychologie.  Absolventi tohoto studia jsou tak vybaveni vě filozofie, etiky a křesťanského náboženství, získávají také znalosti ze sociologie, práva, ekonomie a estetiky a disponují jak teoretickými znalostmi, tak praktickými dovednostmi z psychologie potřebnými pro výuku na základních a středních školách i pro další práci s dět Absolventi tohoto oboru pak mohou vyučovat na základních a středních školách (státních, so církevních)  náboženství, etickou výchovu, občanskou výchovu a zvláště základy společenský také pracovat v různých  státních výchovných zařízeních i neprofilových organizacích s náb výchovným zaměřením. . [ URL "HTF-81-version1-pedagogika2023.pdf"]