Husitská teologická fakulta nyní nabízí také dva vzdělávací programy akreditované v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Bližší informace na emailu:
Cílová skupina: Pedagogičtí pracovníci základních a středních škol, především učitelé předmětů dějepis, zeměpis, základy společenských věd, osobnostně-sociální výchova, občanská výchova, rodinná výchova a dalších předmětů souvisejících s multikulturní výchovou, výchovní poradci a metodikové prevence, ředitelé škol.
1. Náboženství a česká společnost
Cílem tohoto programu je předávat vyučujícím předmětů souvisejících s tématy multikulturní výchovy rozvíjející informace potřebné pro kvalitní výuku jejich předmětů, uvést je do nábožensko-kulturních souvislostí multikulturní společnosti, usnadnit jim práci s příslušníky kulturních a náboženských menšin v českých školách. Důraz bude kladen především na využitelnost získaných poznatků v každodenní práci pedagoga.
Hodinová dotace: 24 vyučovacích hodin.
Cena: 5 000 Kč.
Role náboženství v českých dějinách - doc. ThDr. Kamila Veverková, Th.D.
1. Křesťanství a židovství na našem území od 9. století do doby předhusitské
2. Fenomén české reformace. Protireformace – tolerance (19. stol.)
3. První polovina 20. stol., válečné období, shoa
4. Náboženství v době komunismu a po jeho pádu
Židé a česká společnost - historie a současnost - Mgr. David Biernot, Th.D.
1. Židé ve středověku – s ohledem na kontext Čech, Moravy a Slezska: Statuta Judeorum Přemysla Otakara II., Husitství, Jakoubek ze Stříbra a otázka židovské integrace aj.
2. „Zlatý věk“ pražské židovské obce v druhé polovině 16. století: Rabi Jehuda Loew: jeho myšlení a golémovská legenda.
3. Osvícenství a emancipace Židů: Josefínské reformy
4. Židé v době národního obrození: „Česko-židovské hnutí“. Tomáš Garrique Masaryk a Židé.
5. Franz Kafka: Mezi Němci a Čechy.
6. Meziválečné období a Protektorát Čechy a Morava.
7. Poválečný vývoj až do současnosti.
Náboženství a současná česká společnost a otázka českého ateismu - doc. PhDr. Zdeněk Vojtíšek, Th.D.
1. Náboženství v postmoderní společnosti
2. Vztah české společnosti k náboženství
3. Český ateismus
4. Církve a náboženská společenství v české společnosti
5. Otázka tzv. sekt a jejich působení u nás
2. Rozvíjení pedagogických dovedností
Cílem tohoto programu je poskytnout pedagogům podněty pro nový a tvořivý přístup k jejich práci, nové informace z oboru pedagogiky pro zkvalitnění výuky v českých školách. Důraz bude kladen na aktivní zapojení účastníků programu – nácvik a zlepšování řečnických a didaktických kompetencí, které jsou potřebné pro jejich každodenní práci a seznámit je s aktuálními trendy ve vzdělávání u nás i v zahraničí. Klíčová je především aplikovatelnost získaných dovedností a poznatků v praxi.
Hodinová dotace: 24 vyučovacích hodin.
Cena: 5 000 Kč.
Rétorika - MgA. Alena Špačková
1) Image mluvčího
2) Psychofyzické naladění
3) Příprava projevu krok za krokem
4) Aplikace komunikačních zákonů v mluvní praxi
5) Zdvořilostní princip a tzv. „power-talk“
6) Práce s rekvizitou
7) Verbální a neverbální dialog s posluchačem
8) Artikulace a ortoepie
9) Modulace hlasu
10) Improvizace v mluveném projevu
Didaktika religiózních tradic - Mgr. Pavel Kolář, Th.D., M.T.S.
1. Noemova archa
2. Syn Abrahámův a Marnotratný
3. Náboženský Bedekr
4. Bolest
Školské systémy vybraných vyspělých zemí z hlediska světových trendů - doc. PhDr. Miroslava Váňová, CSc.
1. Analýza vzdělávacích systémů vybraných vyspělých zemí vyspělých zemí (SRN, Rakousko, Velká Británie, Francie, Švédsko, USA);
2. Světové trendy v oblasti školství;
3. Analýza českého vzdělávacího systému z hlediska světových trendů;