Základní informace k oboru akreditovanému na Husitské teologické fakultě
Obor Teologie je akreditován pro habilitační řízení do 28. 07. 2025
Docenti a profesoři jmenovaní na Univerzitě Karlově Husitské teologické fakultě
Statistiky a jmenné seznamy viz https://www.cuni.cz/UK-4106.html#8
Informace o akreditovaných oborech na UK
Řád habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem
Kritéria pro habilitační a jmenovací řízení platná do 1. 7. 2007
Nová doporučená hlediska hodnocení pro habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem
Požadovaná úprava výkazu pedagogické činnosti
Osnova stanoviska habilitační komise a jmenovací komise
Opatření rektora č. 35/2019 Doporučená hlediska hodnocení pro habilitační řízení a řízení pro jmenování profesorem a minimální požadavky na obsah odůvodnění habilitační a hodnotící komise včetně stanovení náležitostí předkládaných materiálů Univerzity Karlovy v Praze ve znění opatření rektora č. 26/2017), dále Opatření rektora 20/2023
DŮLEŽITÉ! |
prof. ThDr. Jan B. Lášek, Dr.h.c. (mult.)
prof. Dr. Josef Dolista, ThD., PhD.
prof. ThDr. Ján Liguš, PhD.
doc. ThDr. Jiří Vogel, ThD.
doc. ThDr. Gorazd Josef Vopatrný, ThD.
doc. ThLic. Pavel Milko, PhD.
doc. PhDr. Zdeněk Vojtíšek, ThD.
doc. ThDr. Mgr. Ing. Kamila Veverková, Ph.D.
doc. PhDr. Jiří Pavlík, Ph.D.
doc. ThDr. Markéta Holubová, Th.D.
doc. ThDr. Jiří Gebelt, Th.D.
doc. Mgr. David Biernot, Th.D.
doc. ThDr. Pavla Damohorská, Th.D.
doc. PhDr. ThDr. Mgr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D.
doc. ThDr. Pavel Helan, Th.D.
doc. PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
ThDr. Jan Rokyta Ph.D., UNI Pardubice
Mgr. Jiří Lukeš, Ph.D. - Katedra biblistiky a judaistiky
Na základě OR 72/2017 ve znění opatření rektora č. 16/2019, čl. 10, odst. 2: Habilitační práce jsou zveřejňovány nejméně pět pracovních dní před konáním obhajoby. K nahlížení veřejnosti jsou k dispozici na Oddělení vědy, doktorského studia a zahraničních styků (1. patro, místnost H108).
Docenti jmenovaní na Univerzitě Karlově Husitské teologické fakultě od roku 2020
Jmenovaný/á |
Pro obor |
Účinnost |
doc. PhDr. ThDr. Mgr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. |
Teologie |
od 1. 8. 2022 |
doc. ThDr. Pavla Damohorská, Th.D. |
Teologie |
od 1. 6. 2022 |
doc. Mgr. David Biernot, Th.D. |
Teologie |
od.1. 8. 2021 |
doc. ThDr. Pavel Helan, Th.D. |
Teologie |
od 1.10. 2024 |
doc. PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D. |
Teologie |
od 1.10. 2024 |
Docenti jmenovaní na Univerzitě Karlově Husitské teologické fakultě v období 2015-2019
Jmenovaný/á |
Pro obor |
Účinnost |
doc. ThDr. Jiří Gebelt, Th.D. |
Teologie |
od. 1. 12. 2019 |
doc. ThDr. Markéta Holubová, Th.D. |
Teologie |
od 1. 12. 2017 |
doc. Henžel Ján, ThDr. Ing., Ph.D. |
Teologie |
od 1. 8. 2016 |
doc. PhDr. Jiří Pavlík, Ph.D. |
Teologie |
od 1. 12. 2015 |
doc. PhDr. Josef Bartoň, Th.D. |
Teologie |
od 1. 12. 2015 |
doc. ThDr. Kamila Veverková, Ph.D. |
Teologie |
od 1. 8. 2015 |
Předkládá uchazeč děkanovi fakulty na příslušném formuláři, který zahrnuje i soupis předkládaných příloh 1 – 10, ve dvojím písemném vyhotovení a na flash disku.
základní osobní údaje,
průběh vzdělání a získání vědeckých hodností. Datum absolvování a název absolvovaného studijního programu, nebo vysokoškolského oboru podle dřívějších předpisů, název absolvované vysoké školy. Získání titulu CSc., DrSc. – kdy a kým byly uděleny,
průběh zaměstnání. Data (od-do) jednotlivých zaměstnání, pracovní zařazení a velikost pracovního úvazku, případně data změn pracovního zařazení u jednoho a téhož zaměstnavatele. Současné pracoviště a pracovní zařazení.
Dále se uvádějí informace dokreslující odborný profil uchazeče:
např. organizace významných akcí, vědecká ocenění, údaje o vědeckých kontaktech se zahraničními institucemi, přednášková činnost na pozvání v zahraničí,
přehled členství a funkcí ve a) vědeckých radách významných pracovišť, b) vědeckých společnostech, c) redakčních a edičních radách významných vědeckých publikací - jmenovitý seznam s funkčním obdobím,
podíl na organizaci mezinárodních vědeckých konferencí a) přednášející ve smyslu invited speaker (doložit zvacím dopisem nebo programem konference) b) organizátor nebo člen přípravného výboru, předseda sekce konference.
Pro habilitační řízení je doporučeno předchozí získání vědecké hodnosti CSc., Dr., Ph.D., Th.D., DrSc., případně ekvivalentní vědecké hodnosti. Případná výjimka z tohoto pravidla musí být řádně zdůvodněna uchazečem. 2x
4.1. Uchazeč předloží potvrzení o pedagogické praxi od zaměstnavatele. Pokud jde o pedagogickou činnost na zahraničních univerzitách, rovněž se vyžaduje potvrzení příslušné zahraniční univerzity.
4.2. Výkaz pedagogické činnosti uchazeče nejméně za poslední tři roky souvislé činnosti na vysoké škole – vlastnoručně podepsaný každý list. Pedagogickou činnost uchazeče probíhající na více fakultách či vysokých školách je nutné ve výkazu zpřehlednit. Dřívější výukové aktivity charakterizovat souhrnně.
– vlastnoručně podepsaný každý list.
- vlastnoručně podepsaný každý list seznamu.
Uvádí se vždy nejprve písmeno a číslo, odpovídající název práce ze seznamu publikací uchazeče, na niž existuje citační ohlas. Pod touto položkou se uvádějí publikace, které ji citují (dle normy ISO 690). Citace musí být uváděny bez autocitací. Autocitací se rozumí skutečnost, že se v seznamu autorů citující práce vyskytuje jméno uchazeče. Do citací lze započítat i recenze, pokud byly publikovány v odborných periodikách. Položky citačních ohlasů se průběžně číslují.
- vlastnoručně podepsaný každý list.
Nutné odlišit granty vědecko-výzkumného charakteru od grantů realizačně-projektových (FRVŠ, Transformační a rozvojové programy MŠMT ČR apod.)
U každé položky uvést roky realizace, název a číslo grantu, poskytovatel, podíl (hlavní řešitel, spoluřešitel), výstup. vlastnoručně podepsaný každý list.
- ve struktuře: období, země/instituce, v jakém programu se stáž uskutečnila a zahraničního studia v dane struktuře. Účast na konferenci se nepovažuje za stáž. vlastnoručně podepsaný každý list
- předložení doporučení děkana fakulty, na které je uchazeč v pracovním poměru.
Předkládají se čtyři podepsané výtisky habilitační práce (Čestné prohlášení).
Úhrada ve výši 2000,- Kč
Bankovní spojení: 66661389/0800 IBAN: CZ62 0800 0000 0000 6666 1389 BIC: GIBACZPX |
Pokladna fakulty: Magdalena Vaníčková hospodářka, podatelna Kancelář: H103 Pokladní hodiny: středa od 9:30 do 13:00 Tel.: +420 222 539 204 |
Kontakt na probíhající habilitační řízení:
Mgr. Ondřej Kadlec
Referát pro vědu - Theologická revue – administrace, expedice
Archiv publikační činnosti
Fakultní koordinátor tvorby a správy ORCID ID – mezinárodního identifikátoru ORCID ID (Open Researcher and Contributor ID)
4EU+ - POVIM; SYLFF
E-mail:ondrej.kadlec@htf.cuni.cz
Úřední dny: úterý - středa - čtvrtek
Tel.: +420 222 539 209
Kancelář: H108
Kontakt:
Mgr. Viktorie Slováková, Ph.D.
vedoucí oddělení vědy, výzkumu a zahraničních styků
E-mail: viktorie.slovakova@htf.cuni.cz
Úřední hodiny: konzultace dle dohody
Tel.: +420 222 539 209
Kancelář: H108
Základní informace k oboru akreditovanému na Husitské teologické fakultě
Obor Teologie: Není akreditováno. V přípravě je podání Žádosti o akreditaci na Národní akreditační úřad ČR.
Seznam profesorů
Jmenovaný/á |
Pro obor |
Účinnost |
prof. ThDr. Jan B. Lášek, Dr.h.c. (mult.). |
Teologie |
01. 06. 2007 |
prof. Ctirad Václav Pospíšil, Th.D. |
Systematická teologie |
15. 05. 2002 |
prof. ThDr. Ján Liguš, PhD. |
Systematická teologie |
01. 06. 2000 |
prof. Dr. Josef Dolista, Ph.D., dr. h. c. |
Dogmatická teologie |
15. 10. 1999 |
Strukturovaný životopis uchazeče
Doklady o dosaženém vzdělání (notářsky ověřené kopie)
Originály doporučujících dopisů od dvou profesorů téhož nebo příbuzného oboru, pokud možno z různých zemí, nebo návrh děkana fakulty, případně rektora/rektorky univerzity. Možno připojit i další doporučující dopisy významných odborníků v oboru jmenování, kteří v případě, že nepůsobí na univerzitách, nemusí být profesory. Doporučující dopisy nebo návrh děkana (rektora/rektorky) musí hodnotit celou vědeckou činnost uchazeče a definovat jeho přínos pro obor jmenovacího řízení.
Úplný výkaz pedagogické činnosti uchazeče za posledních pět let.
Úplná, strukturovaná bibliografie uchazeče (s uvedením IF u periodik, kde existuje)
Seznam citací prací uchazeče dle databáze WOS (případně dle SCOPUS eventuálně jiné).
Doložen bude kopií příslušných stránek z WOS.
1.1 Jméno, příjmení (dřívější příjmení), tituly, místo a datum narození
1.2 Průběh vzdělání a získání vědeckých hodností:
Datum absolvování a název absolvovaného studijního programu (Bc., Mgr., Ph.D.) nebo vysokoškolského oboru podle dřívějších předpisů, název vysoké školy
Získání titulů CSc., příp. DrSc., kdy a kým uděleny
Získání titulu docent, kdy a kým udělen
1.3 Průběh zaměstnání
Data (od – do) jednotlivých zaměstnání, pracovní zařazení a velikost pracovního úvazku, případně data změn pracovního zařazení u jednoho a téhož zaměstnavatele
Současné pracoviště a pracovní zařazení
1.4 Zahraniční pobyty
Data a délka pobytů ve formě zahraničního studia nebo stáží (neuvádět účast na konferencích)
2.1 Výkon funkce garanta studijního programu nebo člena (předsedy) rady garantů bakalářského nebo magisterského studijního programu anebo člena (předsedy) oborové rady doktorského studijního programu
Uvést typ a název studijního programu a dobu, po kterou funkce byla nebo je vykonávána.
2.2 Výuka v pregraduálním studiu
|
Akad.rok-5 |
Akad.rok-4 |
Akad.rok-3 |
Akad.rok-2 |
Akad.rok-1 |
Běžící ak.r. |
přednášky- hod. ročně |
|
|
|
|
|
|
semináře – hod. ročně |
|
|
|
|
|
|
praktická výuka stáže, cvičení, laboratorní práce – hodin ročně |
|
|
|
|
|
|
CŽV- hodin roč. |
|
|
|
|
|
|
Bude uveden celkový počet hodin ve výukových obdobích za ZS i LS. Hodinou se rozumí výuková hodina ve smyslu časové dotace platné na příslušné fakultě. Výukou v tomto smyslu je soustavná a pravidelná výuka na VŠ v České republice nebo v zahraničí (v případě semestrálního či delšího zahraničního pobytu).
2.3 Vedení studentů pregraduálního a doktorského studia
2.3.1 Vedení bakalářských a magisterských prací
|
Akad. rok -5 |
Akad. rok -4 |
Akad. rok -3 |
Akad. rok -2 |
Akad. rok -1 |
Běžící akad. rok |
Bc-vedení |
|
|
|
|
|
|
z toho absolv. |
|
|
|
|
|
|
Mgr.- vedení |
|
|
|
|
|
|
z toho absolv. |
|
|
|
|
|
|
2.3.2 Vedení doktorandů
Jméno doktoranda |
téma doktorské práce |
zahájení studia (rok) |
ukončení studia (rok) |
způsob ukončení studia |
1 …… |
|
|
|
|
2 …… |
|
|
|
|
3 …… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
Pozn. V tabulce budou uvedena všichni vedení studenti doktorských studijních programů (Ph.D. nebo dříve Dr.) za období posledních minimálně pěti let. Způsobem ukončení se rozumí: „absolvent“ – u studentů, kteří úspěšně dokončili studium, a „studium ukončeno“ – u neúspěšných studentů. U studentů, jejichž studium probíhá, nebudou poslední dvě kolonky vyplněny.
2.4 Stručná charakteristika hlavních vyučovaných předmětů
Zmíněn bude význam vyučovaných předmětů v rámci studijních programů.
2.5 Autorství učebnic a dalších studijních pomůcek
2.5.1 Učebnice a skripta
2.5.2 Atlasy
2.5.3 e-learningové programy
2.5.4 Další
3.1 Publikace vědeckovýzkumného charakteru a tvůrčího charakteru
|
české a slovenské |
cizojazyčné | ||||||
|
celkem |
posl. 5 let |
hlavní autor |
celkem |
posl. 5 let |
hlavní autor |
||
monografie |
|
|
|
|
|
|
||
kap. v monografiích |
|
|
|
|
|
|
||
periodika s IF |
|
|
|
|
|
|
||
rec. časopisy |
|
|
|
|
|
|
||
rec. sborníky |
|
|
|
|
|
|
||
krit. edice pramenů |
|
|
|
|
|
|
||
koment. překlady |
|
|
|
|
|
|
Pozn.: Komentovanými překlady se rozumí překlady jak uměleckých, tak vědeckých textů, doprovozené odborným komentářem a interpretací. Do počtu článků lze zahrnout i obsáhlé recenze, pokud jsou polemikou a přinášejí nový pohled na problematiku recenzované práce, pokud byly uveřejněny v recenzovaných časopisech. Abstrakta nejsou relevantními publikacemi; týká se i abstrakt publikovaných v periodikách s IF. . Označením hlavní autor se rozumí autor: první, poslední, korespondující či jediný.
3.2 Vydavatelé monografií
Je-li uchazeč autorem jedné či více monografií, budou zde uvedeni vydavatelé tří jeho nejvýznamnějších monografií.
3.3 Nejvýznamnější práce
Pět nejvýznamnějších prací uchazeče se stručnými charakteristikami jejich významu a přínosu pro rozvoj oboru.
3.4 Citace
3.4.1 Celkový počet citací dle WOS bez autocitací (za autocitaci je považováno, je-li uchazeč na seznamu autorů citovaného i citujícího díla.)
3.4.2 Počet citovaných prací dle WOS
3.4.3 Počet citací prací uchazeče vydaných v posledních pěti letech dle WOS bez autocitací
3.4.4 H – index uchazeče dle WOS
3.4.5 Údaje 3.4.1 až 3.4.4 dle jiné metodiky (SCOPUS, další – uvést název)
3.5 Řešitelství grantů, výzkumných záměrů a center
|
roky realizace |
název a číslo grantu, VZ neboVC |
poskytovatel |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
… |
|
|
|
3.6 Autorství (případně spoluautorství) patentů
3.6.1 Patenty
Patenty |
v České republice |
v zahraničí (kde? - EU, USA, JV Asie, …) |
Podané |
|
|
Přijaté |
|
|
3.6.2 Patenty aplikované v praxi (stručná charakteristika)
licenční smlouva pro |
Českou republiku |
zahraničí (kde? - EU, USA, JV Asie, …) |
v jednání |
|
|
uzavřena |
|
|
4.1 Další profesní kvalifikace
4.1.1 Dosažená kvalifikace v oboru a datum dosažení (atestace, advokátní zkoušky apod.)
4.1.2 Výlučnost práce v oboru (provádění zvláště náročných výkonů, zavedení nových metod, či zdokonalení stávajících atd.)
4.2 Autorství významných uměleckých děl či organizace tvůrčích akcí
4.2.1 Nejvýznamnější díla nebo jiné realizace (vystoupení, koncerty, překlady krásné literatury a poezie atd.)
4.2.2 Hlavní přínos k umělecké činnosti v daném oboru (kupř. vytvoření nové technologie, stylu či založení školy)
4.2.3 Organizace významných akcí (workshopy, festivaly, symposia, výstavy atd.)
4.2.4 Recenze a jiné ohlasy na umělecká díla a tvůrčí činnost (katalogy výstav a dalších uměleckých akcí, monografie věnované uchazeči jako umělci. recenze v odborných časopisech atd.)
Ostatními činnostmi se rozumí různé druhy aktivit související s oborem jmenovacího řízení. Tyto činnosti nejsou zahrnuty do přímých kriterií, jsou pouze doplňujícími údaji. V případě, že uchazeč vykonává nějakou činnost tohoto druhu, kterou nelze zařadit do níže uvedených čtyř odstavců, doporučuje se připojit další odstavec 5.5.
5. 1 Aktivní účast na mezinárodních vědeckých konferencích
5.1.1 Přednášející ve smyslu invited speaker (v příloze doložit zvacími dopisy nebo programy tří nejvýznamnějších akcí)
5.1.2 Organizátor konference, člen jejího přípravného výboru
5.1.3 Předseda sekce konference (chairman)
Lze vyjmenovat nejvýše tři nejprestižnější akce v každé kategorii.
5.2 Členství ve vědeckých nebo uměleckých radách (seznam institucí, uvedených jmenovitě s daty členství)
5.3 Členství v redakčních radách vědeckých časopisů (seznam s názvy časopisů, daty působení v redakčních radách, případně IF časopisu)
5.4 Významná ocenění za vědeckou činnost v oboru
Uvedena budou jak ocenění za jednotlivé práce, tak za dlouhodobý přínos pro obor, datum udělení ceny a instituce, která ocenění udělila.
Kontakt (administrace přípravy jmenovacího řízení):
ThDr. Marketa Langer, Ph.D.
E-mail: marketa.langer@htf.cuni.cz
Úřední dny: úterý – středa – čtvrtek
Konzultační hodiny Ph.D. studenti:
středa: 12–14 hodin + konzultace dle dohody
Tel.: +420 222 539 210
Kancelář: H402a
Husitská teologická fakulta
Univerzita Karlova
Pacovská 350/4
P.O.BOX 56
140 21 Praha 4
Telefon: +420 222 539 200
Otevírací doba fakulty:
pondělí až pátek: 8:00–17:00
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČ: 00216208 DIČ: CZ00216208