Habilitační a jmenovací řízení

Habilitační řízení

Základní informace k oboru akreditovanému na Husitské teologické fakultě

Obor Teologie je akreditován pro habilitační řízení do 28. 07. 2025


Docenti a profesoři jmenovaní na Univerzitě Karlově Husitské teologické fakultě

Statistiky a jmenné seznamy viz https://www.cuni.cz/UK-4106.html#8


Informace o akreditovaných oborech na UK

Zákon o VŠ č. 111/98 Sb.

Řád habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem

Kritéria pro habilitační a jmenovací řízení platná do 1. 7. 2007

Nová doporučená hlediska hodnocení pro habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem

Požadovaná úprava výkazu pedagogické činnosti

Osnova stanoviska habilitační komise a jmenovací komise

Opatření rektora č. 35/2019 Doporučená hlediska hodnocení pro habilitační řízení a řízení pro jmenování profesorem a minimální požadavky na obsah odůvodnění habilitační a hodnotící komise včetně stanovení náležitostí předkládaných materiálů Univerzity Karlovy v Praze ve znění opatření rektora č. 26/2017), dále Opatření rektora 20/2023

Změna opatření rektora č. 35/2019 – Doporučená hlediska hodnocení pro habilitační řízení a řízení pro jmenování profesorem a minimální požadavky na obsah odůvodnění habilitační a hodnotící komise včetně stanovení náležitostí předkládaných materiálů Univerzity Karlovy

DŮLEŽITÉ!

Opatření rektora č. 55/2023 - Předcházení střetu zájmů v habilitačním řízení a v řízení ke jmenování profesorem (pdf) Od 1. 1. 2024.

Seznam profesorů a docentů pracoviště, kteří zajišťují obor

  • prof. ThDr. Jan B. Lášek, Dr.h.c. (mult.)

  • prof. Dr. Josef Dolista, ThD., PhD.

  • prof. ThDr. Ján Liguš, PhD.

  • doc. ThDr. Jiří Vogel, ThD.

  • doc. ThDr. Gorazd Josef Vopatrný, ThD.

  • doc. ThLic. Pavel Milko, PhD.

  • doc. PhDr. Zdeněk Vojtíšek, ThD.

  • doc. ThDr. Mgr. Ing. Kamila Veverková, Ph.D.

  • doc. PhDr. Jiří Pavlík, Ph.D.

  • doc. ThDr. Markéta Holubová, Th.D.

  • doc. ThDr. Jiří Gebelt, Th.D.

  • doc. Mgr. David Biernot, Th.D.

  • doc. ThDr. Pavla Damohorská, Th.D.

  • doc. PhDr. ThDr. Mgr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D.

  • doc. ThDr. Pavel Helan, Th.D.

  • doc. PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.

Probíhající habilitační řízení

  • ThDr. Jan Rokyta Ph.D., UNI Pardubice

  • Mgr. Jiří Lukeš, Ph.D. - Katedra biblistiky a judaistiky

Na základě OR 72/2017 ve znění opatření rektora č. 16/2019, čl. 10, odst. 2: Habilitační práce jsou zveřejňovány nejméně pět pracovních dní před konáním obhajoby. K nahlížení veřejnosti jsou k dispozici na Oddělení vědy, doktorského studia a zahraničních styků (1. patro, místnost H108).

Seznam docentů jmenovaných v posledních pěti letech

Docenti jmenovaní na Univerzitě Karlově Husitské teologické fakultě od roku 2020

Jmenovaný/á

Pro obor

Účinnost

doc. PhDr. ThDr. Mgr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D.

Teologie

od 1. 8. 2022

doc. ThDr. Pavla Damohorská, Th.D.

Teologie

od 1. 6. 2022

doc. Mgr. David Biernot, Th.D.

Teologie

od.1. 8. 2021

doc. ThDr. Pavel Helan, Th.D.

Teologie

od 1.10. 2024

doc. PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.

Teologie

od 1.10. 2024


Docenti jmenovaní na Univerzitě Karlově Husitské teologické fakultě v období 2015-2019

Jmenovaný/á

Pro obor

Účinnost

doc. ThDr. Jiří Gebelt, Th.D.

Teologie

od. 1. 12. 2019

doc. ThDr. Markéta Holubová, Th.D.

Teologie

od 1. 12. 2017

doc. Henžel Ján, ThDr. Ing., Ph.D.

Teologie

od 1. 8. 2016

doc. PhDr. Jiří Pavlík, Ph.D.

Teologie

od 1. 12. 2015

doc. PhDr. Josef Bartoň, Th.D.

Teologie

od 1. 12. 2015

doc. ThDr. Kamila Veverková, Ph.D.

Teologie

od 1. 8. 2015


Soupis habilitačního spisu

1. Žádost o zahájení habilitačního řízení

Předkládá uchazeč děkanovi fakulty na příslušném formuláři, který zahrnuje i soupis předkládaných příloh 1 – 10, ve dvojím písemném vyhotovení a na flash disku.

2. Strukturovaný životopis – vlastnoručně podepsaný každý list

  • základní osobní údaje,

  • průběh vzdělání a získání vědeckých hodností. Datum absolvování a název absolvovaného studijního programu, nebo vysokoškolského oboru podle dřívějších předpisů, název absolvované vysoké školy. Získání titulu CSc., DrSc. – kdy a kým byly uděleny,

  • průběh zaměstnání. Data (od-do) jednotlivých zaměstnání, pracovní zařazení a velikost pracovního úvazku, případně data změn pracovního zařazení u jednoho a téhož zaměstnavatele. Současné pracoviště a pracovní zařazení.

  • Dále se uvádějí informace dokreslující odborný profil uchazeče:

    • např. organizace významných akcí, vědecká ocenění, údaje o vědeckých kontaktech se zahraničními institucemi, přednášková činnost na pozvání v zahraničí,

    • přehled členství a funkcí ve a) vědeckých radách významných pracovišť, b) vědeckých společnostech, c) redakčních a edičních radách významných vědeckých publikací - jmenovitý seznam s funkčním obdobím,

    • podíl na organizaci mezinárodních vědeckých konferencí a) přednášející ve smyslu invited speaker (doložit zvacím dopisem nebo programem konference) b) organizátor nebo člen přípravného výboru, předseda sekce konference.

3. Doklady o dosaženém vysokoškolském vzdělání a získaných příslušných titulech, vědeckých hodnostech – ověřené kopie

Pro habilitační řízení je doporučeno předchozí získání vědecké hodnosti CSc., Dr., Ph.D., Th.D., DrSc., případně ekvivalentní vědecké hodnosti. Případná výjimka z tohoto pravidla musí být řádně zdůvodněna uchazečem. 2x

4. Doklady osvědčující pedagogickou praxi

  • 4.1. Uchazeč předloží potvrzení o pedagogické praxi od zaměstnavatele. Pokud jde o pedagogickou činnost na zahraničních univerzitách, rovněž se vyžaduje potvrzení příslušné zahraniční univerzity.

  • 4.2. Výkaz pedagogické činnosti uchazeče nejméně za poslední tři roky souvislé činnosti na vysoké škole – vlastnoručně podepsaný každý list. Pedagogickou činnost uchazeče probíhající na více fakultách či vysokých školách je nutné ve výkazu zpřehlednit. Dřívější výukové aktivity charakterizovat souhrnně.

    Výkaz pedagogické činnosti v tabulkové formě

5. Seznam vědeckých a odborných prací

– vlastnoručně podepsaný každý list.

Předepsaná struktura seznamu

Doporučené hledisko hodnocení k publikační činnosti

6. Seznam citací prací uchazeče

- vlastnoručně podepsaný každý list seznamu.

Uvádí se vždy nejprve písmeno a číslo, odpovídající název práce ze seznamu publikací uchazeče, na niž existuje citační ohlas. Pod touto položkou se uvádějí publikace, které ji citují (dle normy ISO 690). Citace musí být uváděny bez autocitací. Autocitací se rozumí skutečnost, že se v seznamu autorů citující práce vyskytuje jméno uchazeče. Do citací lze započítat i recenze, pokud byly publikovány v odborných periodikách. Položky citačních ohlasů se průběžně číslují.

7. Uvedení tří nejvýznamnějších vědeckých a odborných prací uchazeče se stručnými charakteristikami jejich významu a přínosu pro rozvoj oboru

- vlastnoručně podepsaný každý list.

8. Seznam řešených grantů, výzkumných záměrů a center

Nutné odlišit granty vědecko-výzkumného charakteru od grantů realizačně-projektových (FRVŠ, Transformační a rozvojové programy MŠMT ČR apod.)

U každé položky uvést roky realizace, název a číslo grantu, poskytovatel, podíl (hlavní řešitel, spoluřešitel), výstup. vlastnoručně podepsaný každý list.

9. Přehled absolvovaných vědeckých nebo odborných stáží jak tuzemských, tak i zahraničních

- ve struktuře: období, země/instituce, v jakém programu se stáž uskutečnila a zahraničního studia v dane struktuře. Účast na konferenci se nepovažuje za stáž. vlastnoručně podepsaný každý list

10. V případě, že uchazeč je zaměstnancem jiné fakulty

- předložení doporučení děkana fakulty, na které je uchazeč v pracovním poměru.

11. Habilitační práce

Předkládají se čtyři podepsané výtisky habilitační práce (Čestné prohlášení).

12. Doklad o úhradě nákladů spojených s řízením

Úhrada ve výši 2000,- Kč

Bankovní spojení: 66661389/0800

IBAN: CZ62 0800 0000 0000 6666 1389

BIC: GIBACZPX

Pokladna fakulty:

Magdalena Vaníčková

hospodářka, podatelna

Kancelář: H103

Pokladní hodiny: středa od 9:30 do 13:00

Tel.: +420 222 539 204

E-mail:magdalena.vanickova@htf.cuni.cz


Kontakt na probíhající habilitační řízení:

Mgr. Ondřej Kadlec

Referát pro vědu - Theologická revue – administrace, expedice

Archiv publikační činnosti

Fakultní koordinátor tvorby a správy ORCID ID – mezinárodního identifikátoru ORCID ID (Open Researcher and Contributor ID)

4EU+ - POVIM; SYLFF

E-mail:ondrej.kadlec@htf.cuni.cz

Úřední dny: úterý - středa - čtvrtek

Tel.: +420 222 539 209

Kancelář: H108


Kontakt:

Mgr. Viktorie Slováková, Ph.D.

vedoucí oddělení vědy, výzkumu a zahraničních styků

E-mail: viktorie.slovakova@htf.cuni.cz

Úřední hodiny: konzultace dle dohody

Tel.: +420 222 539 209

Kancelář: H108

Řízení ke jmenování profesorem/profesorkou

Základní informace k oboru akreditovanému na Husitské teologické fakultě

Obor Teologie: Není akreditováno. V přípravě je podání Žádosti o akreditaci na Národní akreditační úřad ČR.

Seznam profesorů


Jmenovaný/á

Pro obor

Účinnost

prof. ThDr. Jan B. Lášek, Dr.h.c. (mult.).

Teologie

01. 06. 2007

prof. Ctirad Václav Pospíšil, Th.D.

Systematická teologie

15. 05. 2002

prof. ThDr. Ján Liguš, PhD.

Systematická teologie

01. 06. 2000

prof. Dr. Josef Dolista, Ph.D., dr. h. c.

Dogmatická teologie

15. 10. 1999

Soupis jmenovacího spisu

Žádost o zahájení řízení (povinné přílohy)

  • Strukturovaný životopis uchazeče

  • Doklady o dosaženém vzdělání (notářsky ověřené kopie)

  • Originály doporučujících dopisů od dvou profesorů téhož nebo příbuzného oboru, pokud možno z různých zemí, nebo návrh děkana fakulty, případně rektora/rektorky univerzity. Možno připojit i další doporučující dopisy významných odborníků v oboru jmenování, kteří v případě, že nepůsobí na univerzitách, nemusí být profesory. Doporučující dopisy nebo návrh děkana (rektora/rektorky) musí hodnotit celou vědeckou činnost uchazeče a definovat jeho přínos pro obor jmenovacího řízení.

  • Úplný výkaz pedagogické činnosti uchazeče za posledních pět let.

  • Úplná, strukturovaná bibliografie uchazeče (s uvedením IF u periodik, kde existuje)

    • Seznam citací prací uchazeče dle databáze WOS (případně dle SCOPUS eventuálně jiné).

    • Doložen bude kopií příslušných stránek z WOS.

1. Základní údaje o uchazeči

  • 1.1 Jméno, příjmení (dřívější příjmení), tituly, místo a datum narození

  • 1.2 Průběh vzdělání a získání vědeckých hodností:

    • Datum absolvování a název absolvovaného studijního programu (Bc., Mgr., Ph.D.) nebo vysokoškolského oboru podle dřívějších předpisů, název vysoké školy

    • Získání titulů CSc., příp. DrSc., kdy a kým uděleny

    • Získání titulu docent, kdy a kým udělen

  • 1.3 Průběh zaměstnání

    • Data (od – do) jednotlivých zaměstnání, pracovní zařazení a velikost pracovního úvazku, případně data změn pracovního zařazení u jednoho a téhož zaměstnavatele

    • Současné pracoviště a pracovní zařazení

  • 1.4 Zahraniční pobyty

    • Data a délka pobytů ve formě zahraničního studia nebo stáží (neuvádět účast na konferencích)

2. Pedagogická činnost

  • 2.1 Výkon funkce garanta studijního programu nebo člena (předsedy) rady garantů bakalářského nebo magisterského studijního programu anebo člena (předsedy) oborové rady doktorského studijního programu

    Uvést typ a název studijního programu a dobu, po kterou funkce byla nebo je vykonávána.

  • 2.2 Výuka v pregraduálním studiu


    Akad.rok-5

    Akad.rok-4

    Akad.rok-3

    Akad.rok-2

    Akad.rok-1

    Běžící ak.r.

    přednášky- hod. ročně







    semináře – hod. ročně







    praktická výuka

    stáže, cvičení, laboratorní práce – hodin ročně







    CŽV- hodin roč.







    Bude uveden celkový počet hodin ve výukových obdobích za ZS i LS. Hodinou se rozumí výuková hodina ve smyslu časové dotace platné na příslušné fakultě. Výukou v tomto smyslu je soustavná a pravidelná výuka na VŠ v České republice nebo v zahraničí (v případě semestrálního či delšího zahraničního pobytu).

  • 2.3 Vedení studentů pregraduálního a doktorského studia

    • 2.3.1 Vedení bakalářských a magisterských prací



      Akad. rok

      -5

      Akad. rok

      -4

      Akad. rok

      -3

      Akad. rok

      -2

      Akad. rok

      -1

      Běžící akad. rok

      Bc-vedení







      z toho absolv.







      Mgr.- vedení







      z toho absolv.







    • 2.3.2 Vedení doktorandů

      Jméno doktoranda

      téma doktorské práce

      zahájení studia (rok)

      ukončení studia (rok)

      způsob ukončení studia

      1 ……





      2 ……





      3 ……









      Pozn. V tabulce budou uvedena všichni vedení studenti doktorských studijních programů (Ph.D. nebo dříve Dr.) za období posledních minimálně pěti let. Způsobem ukončení se rozumí: „absolvent“ – u studentů, kteří úspěšně dokončili studium, a „studium ukončeno“ – u neúspěšných studentů. U studentů, jejichž studium probíhá, nebudou poslední dvě kolonky vyplněny.

  • 2.4  Stručná charakteristika hlavních vyučovaných předmětů

    Zmíněn bude význam vyučovaných předmětů v rámci studijních programů.

  • 2.5     Autorství učebnic  a dalších studijních pomůcek

    • 2.5.1 Učebnice a skripta

    • 2.5.2 Atlasy

    • 2.5.3 e-learningové programy

    • 2.5.4 Další

3. Vědecko-výzkumná činnost

  • 3.1 Publikace vědeckovýzkumného charakteru a tvůrčího charakteru


    české a slovenské

    cizojazyčné


    celkem

    posl. 5 let

    hlavní autor

    celkem

    posl. 5 let

    hlavní autor

    monografie







    kap. v monografiích







    periodika s IF







    rec. časopisy







    rec. sborníky







    krit. edice pramenů







    koment. překlady







    Pozn.: Komentovanými překlady se rozumí překlady jak uměleckých, tak vědeckých textů, doprovozené odborným komentářem a interpretací. Do počtu článků lze zahrnout i obsáhlé recenze, pokud jsou polemikou a přinášejí nový pohled na problematiku recenzované práce, pokud byly uveřejněny v recenzovaných časopisech. Abstrakta nejsou relevantními publikacemi; týká se i abstrakt publikovaných v periodikách s IF. . Označením hlavní autor se rozumí autor: první, poslední, korespondující či jediný.

  • 3.2 Vydavatelé monografií

    Je-li uchazeč autorem jedné či více monografií, budou zde uvedeni vydavatelé tří jeho nejvýznamnějších monografií.

  • 3.3 Nejvýznamnější práce

    Pět nejvýznamnějších prací uchazeče se stručnými charakteristikami jejich významu a přínosu pro rozvoj oboru.

  • 3.4 Citace

    • 3.4.1 Celkový počet citací dle WOS bez autocitací (za autocitaci je považováno, je-li uchazeč na seznamu autorů citovaného i citujícího díla.)

    • 3.4.2 Počet citovaných prací dle WOS

    • 3.4.3 Počet citací prací uchazeče vydaných v posledních pěti letech dle WOS bez autocitací

    • 3.4.4 H – index uchazeče dle WOS

    • 3.4.5 Údaje 3.4.1 až 3.4.4 dle jiné metodiky (SCOPUS, další – uvést název)

  • 3.5 Řešitelství grantů, výzkumných záměrů a center


    roky realizace

    název a číslo grantu, VZ neboVC

    poskytovatel

    1




    2







  • 3.6 Autorství (případně spoluautorství) patentů

    • 3.6.1    Patenty

      Patenty

      v České republice

      v zahraničí (kde? - EU, USA, JV Asie, …)

      Podané



      Přijaté



    • 3.6.2 Patenty aplikované v praxi (stručná charakteristika)

      licenční smlouva pro

      Českou republiku

      zahraničí (kde? - EU, USA, JV Asie, …)

      v jednání



      uzavřena



4. Další tvůrčí činnost relevantní k oboru profesorského řízení

  • 4.1 Další profesní kvalifikace

    • 4.1.1 Dosažená kvalifikace v oboru a datum dosažení (atestace, advokátní zkoušky apod.)

    • 4.1.2 Výlučnost práce v oboru (provádění zvláště náročných výkonů, zavedení nových metod, či zdokonalení stávajících atd.)

  • 4.2 Autorství významných uměleckých děl či organizace tvůrčích akcí

    • 4.2.1 Nejvýznamnější díla nebo jiné realizace (vystoupení, koncerty, překlady krásné literatury a poezie atd.)

    • 4.2.2 Hlavní přínos k umělecké činnosti v daném oboru (kupř. vytvoření nové technologie, stylu či založení školy)

    • 4.2.3 Organizace významných akcí (workshopy, festivaly, symposia, výstavy atd.)

    • 4.2.4 Recenze a jiné ohlasy na umělecká díla a tvůrčí činnost (katalogy výstav a dalších uměleckých akcí, monografie věnované uchazeči jako umělci. recenze v odborných časopisech atd.)

5. Ostatní činnosti

Ostatními činnostmi se rozumí různé druhy aktivit související s oborem jmenovacího řízení. Tyto činnosti nejsou zahrnuty do přímých kriterií, jsou pouze doplňujícími údaji. V případě, že uchazeč vykonává nějakou činnost tohoto druhu, kterou nelze zařadit do níže uvedených čtyř odstavců, doporučuje se připojit další odstavec 5.5.

  • 5. 1 Aktivní účast na mezinárodních vědeckých konferencích

    • 5.1.1 Přednášející ve smyslu invited speaker (v příloze doložit zvacími dopisy nebo programy tří nejvýznamnějších akcí)

    • 5.1.2 Organizátor konference, člen jejího přípravného výboru

    • 5.1.3 Předseda sekce konference (chairman)

    Lze vyjmenovat nejvýše tři nejprestižnější akce v každé kategorii.

  • 5.2 Členství ve vědeckých nebo uměleckých radách (seznam institucí, uvedených jmenovitě s daty členství)

  • 5.3 Členství v redakčních radách vědeckých časopisů (seznam s názvy časopisů, daty působení v redakčních radách, případně IF  časopisu)

  • 5.4 Významná ocenění za vědeckou činnost v oboru

    Uvedena budou jak ocenění za jednotlivé práce, tak za dlouhodobý přínos pro obor, datum udělení ceny a instituce, která ocenění udělila.


Kontakt (administrace přípravy jmenovacího řízení):

ThDr. Marketa Langer, Ph.D.

E-mail: marketa.langer@htf.cuni.cz

Úřední dny: úterý – středa – čtvrtek

Konzultační hodiny Ph.D. studenti:

středa: 12–14 hodin + konzultace dle dohody

Tel.: +420 222 539 210

Kancelář: H402a


Poslední změna: 10. listopad 2024 12:05 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Váš názor
Kontakty

Husitská teologická fakulta

Univerzita Karlova

Pacovská 350/4

P.O.BOX 56

140 21 Praha 4


Telefon: +420 222 539 200


Otevírací doba fakulty:

pondělí až pátek: 8:00–17:00


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČ: 00216208  DIČ: CZ00216208



Jak k nám