Studenti sdruženého studia si zadávají práce s tématem odpovídajícím části studijního programu maior.
Studenti studijního programu Sociální a charitativní práce postupují při výběru tématu závěrečné práce podle metodiky, kterou naleznou na stránkách katedry Psychosociálních věd a etiky.
Vypsaná témata závěrečných prací, ze kterých lze vybírat naleznete zde.
Obhajoba bakalářské/magisterské práce je poslední částí Státní závěrečné zkoušky.
Student odevzdá „Zadání bakalářské práce“ na studijní oddělení (prostřednictvím SIS nebo v papírové podobě) s dostatečným předstihem tak, aby doba od potvrzení zadání v SIS studijním oddělením nepřesáhla lhůtu šesti měsíců od plánované obhajoby.
Student může vyplnit zadání závěrečné práce s vedoucím práce přímo v SISu. Toto poté vytiskne, společně s vedoucím práce podepíše a doručí na studijní oddělení.
Nebo může student s vedoucím práce společně vyplnit papírový formulář, který opět podepsaný doručí na studijní oddělení. Studijní oddělení za studenta následně vloží základní informace (název práce a jméno vedoucího práce) z papírového formuláře do SISu.
Prázdný formulář pro tisk (.pdf)
Vyplňovací formulář (docx) - po vyplnění vytisknout a podepsat
Student odevzdá „Zadání diplomové práce“ na studijní oddělení (prostřednictvím SIS nebo v papírové podobě) s dostatečným předstihem tak, aby doba od potvrzení zadání v SIS studijním oddělením nepřesáhla lhůtu šesti měsíců od plánované obhajoby.
Student může vyplnit zadání závěrečné práce s vedoucím práce přímo v SISu. Toto poté vytiskne, společně s vedoucím práce podepíše a doručí na studijní oddělení.
Nebo může student s vedoucím práce společně vyplnit papírový formulář, který opět podepsaný doručí na studijní oddělení. Studijní oddělení za studenta následně vloží základní informace (název práce a jméno vedoucího práce) z papírového formuláře do SISu.
Prázdný formulář pro tisk (.pdf)
Vyplňovací formulář (docx) - po vyplnění vytisknout a podepsat
V případě, že chce student svou závěrečnou práci psát v cizím jazyce, odevzdává na studijní oddělení společně se Zadáním bc./dpl. práce i jím podepsanou Žádost o psaní závěrečné práce v cizím jazyce, se souhlasným vyjádřením vedoucího práce.
Prázdný formulář pro tisk (.pdf)
Vyplňovací formulář (docx) - po vyplnění vytisknout a podepsat
---------------------------------------------------------------------
Po potvrzení zadání tématu studijním oddělením v SISu si student sám doplní v modulu v záložce "editace" jednotlivé položky údajů o práci (pokud tak již neučinil dříve společně s vedoucím práce). Tyto položky by měly být doplněny nejpozději v den elektronického odevzdání hotové závěrečné práce. Poté již nebude možné údaje o práci editovat.
Formální úprava bakalářských a diplomových prací (.pdf)
Vzor formálních náležitostí bakalářské práce (.pdf)
Vzor formálních náležitostí diplomové práce (.pdf)
Příručka pro studenty - Jak se vyhnout plagiátorství (Foltýnek, Tomáš a kol.)
Jak psát kvalifikační práce: stručná příručka pro tápající studenty (.pdf)
Bibliografická norma (.pdf)
Student požádá e-mailem na studijni@htf.cuni.cz o úpravu názvu práce.
V e-mailu student uvede aktuální název práce v češtině a angličtině a poté nový požadovaný název v češtině a angličtině.
Příklad e-mailu:
Student doručí na studijní oddělení Žádost o změnu tématu závěrečné práce, na které bude písemný souhlas vedoucího práce. Současně s touto žádostí doručí i nově vyplněný podepsaný formulář zadání závěrečné práce i s podpisem vedoucího práce.
Žádost o změnu tématu závěrečné práce
Žádost o schválení „Zadání bakalářské práce“ / Žádost o schválení „Zadání diplomové práce“
! V případě této změny bude možné obhajovat závěrečnou práci nejdříve za 6 měsíců od schválení nového zadání studijním oddělením.
Rozdíl mezi úpravou názvu a úpravou tématu závěrečné práce spočívá v rozsahu změny a jejím dopadu na obsah práce.
Student dodá na studijní oddělení Žádost o změnu vedoucího práce, na které bude písemný souhlas od nového vedoucího práce a písemné potvrzení od stávajícího vedoucího práce, že o této změně ví a souhlasí s ní.
Žádost o změnu vedoucího práce
! V případě této změny bude možné obhajovat závěrečnou práci nejdříve za 3 měsíce od schválení nového zadání studijním oddělením.
Závěrečná práce se odevzdává elektronicky na základě stanovených termínů dle "Opatření děkana ke státním závěrečným zkouškám" roku, ve kterém hodlá student/ka práci obhajovat.
Nejpozději do jednoho týdne od elektronického odevzdání závěrečné práce dodá student/ka na studijní oddělení jeden výtisk v listinné podobě
(viz Opatření děkana 09/2018: Pravidla pro evidenci, odevzdávání a zveřejňování závěrečných prací) svázaný v pevné nebo kroužkové vazbě.
Dle tohoto opatření čl. 4 odst. 6 je práce považována za odevzdanou, pokud student odevzdal obě podoby práce.
Výtisk práce bude studentovi/studentce po obhajobě vrácen.
Příklad možné pevné vazby a kroužkové vazby. Výběr barvy vazby je na studentovi.
Postup pro vkládání bakalářských a diplomových prací (.pdf)
Předpisy k odevzdávání a zveřejňování závěrečných prací:
Opatření rektora 72/2017: Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací
Opatření děkana 09/2018: Pravidla pro evidenci, odevzdávání a zveřejňování závěrečných prací (.doc)
Povinný předmět k obhajobě závěrečné práce "Příprava bakalářské/diplomové práce" je jednosemestrální kurz a student si jej zapisuje do SISu pouze v tom akademickém roce a semestru, ve kterém předpokládá, že svou práci dovede do finální podoby a vedoucí práce svým zápočtem za tento předmět schválí její obhajobu.
Splnění tohoto předmětu zapisuje do SISu vedoucí práce s datem před odevzdáním práce do SISu.
Obhajoba závěrečné práce je až poslední část státních závěrečných zkoušek.
Husitská teologická fakulta
Univerzita Karlova
Pacovská 350/4
P.O.BOX 56
140 21 Praha 4
Telefon: +420 222 539 200
Otevírací doba fakulty:
pondělí až čtvrtek: 7:00–19:30
pátek: 7:00-18:30
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČ: 00216208 DIČ: CZ00216208